اخبار

آسیا اقیانوسیه آینده بازار پلاستیک‌های خودرویی را رقم می زند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، پلاستیک‌های خودرویی نقشی اساسی در ساخت و راحتی صنعت خودروسازی مدرن بازی می‌کنند. مواد پلاستیکی به دلیل قیمت کم، آسانی و انعطاف پذیری در مصرف، مقاومت شیمیایی و ظاهر قابل قبول در این صنعت بسیار جذاب شناخته شده‌اند. کاربرد عمده‌ی پلاستیک‌ها در قطعات داخلی بدنه، قطعات خارجی، تجهیزات و اجزای مربوط به سامانه‌ی برقی می‌باشد. در بین تمامی این کاربردها استفاده از آن‌ها در بدنه‌ی خارجی به دلیل هزینه‌های تولید کم بسیار جذاب‌تر از سایر کاربردها شناخته شده است.

بازار جهانی پلاستیک‌های خودرویی عموما بر اساس مناطق جغرافیایی نظیر آمریکای شمالی، اروپا، آسیا اقیانوسیه، خاور میانه و آفریقا تقسیم بندی می‌شود. طبق گزارش منتشر شده توسط Market Research Future آسیا اقیانوسیه بزرگترین بازار پلاستیک‌های خودرویی را به خود اختصاص داده است. این مساله به دلیل رشد سلامت صنعت خودروسازی در کشورهایی نظیر چین، ژاپن و هندوستان می‌باشد. این منطقه علاوه بر داشتن بیشترین بازار، طبق پیش بینی‌ها، بیشترین رشد را در سال‌های آینده نیز از آن خود خواهد کرد. افزایش نیاز در صنعت خودروسازی در کشورهای چین، هند، تایوان و کره‌ی جنوبی منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه را تبدیل به بزرگترین مشتری پلاستیک‌های خودرویی نموده است. این نیاز به پلاستیک‌های خودرویی باعث شده است که در سال 2016 آسیا اقیانوسیه 55 درصد از کل پلاستیک‌های تولیدی در دنیا را مصرف نماید.

اروپا پس از آسیا اقیانوسیه در مقام دوم مصرف پلاستیک‌های خودرویی قرار می‌گیرد. کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا و فرانسه پرمصرف‌ترین کشورها شناخته شده‌اند.

عمده مصرف پلاستیک‌های خودرویی در اروپا در بخش افزایش امنیت خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال کیسه‌های هوا (Airbags) از نایلون‌ها با استحکام بالا یا الیاف تقویت شده‌ی پلی آمید ساخته می‌شوند. تاثیر این کیسه‌های هوا در برخوردها غیر قابل انکار بوده و تا کنون از صدمات بسیار زیادی کاسته است.

چراغ‌های جلوی خودرو نیز از پلاستیک‌هایی ساخته شده است که به راحتی می‌تواند در هرگونه شکل دلخواه قالب گیری شده و خود را با هرگونه شرایط نوری وفق دهد. این درحالی است که قابلیت افزایش شفافیت این چراغ‌ها نیز همچنان وجود دارد.

سومین بازار پس از آسیا اقیانوسیه و اروپا مربوط به آمریکای شمالی می‌باشد. سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در صنعت خودروسازی در مکزیک تا 55 درصد تولید خودرو را در این منطقه افزایش خواهد داد.

آمریکای لاتین و خاورمیانه در مقام‌های چهارم و پنجم مصرف پلاستیک‌های خودرویی قرار دارد. این مناطق نیز به دلیل افزایش تولید شاهد رشد مصرف پلاستیک‌های خودرویی طی سال‌های آینده خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا