اخبار

همزمان با نمایشگاه CHINAPLAS 2023 از دیدنی های شنزن هم بازدید کنید/ سیلیکون ولی چین

بسپار/ایران پلیمر سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع پلاستیک و لاستیک CHINAPLAS 2023 از 17 تا 20 آوریل 2023 (28 تا 31 فروردین 1402) در مرکز نمایشگاه و همایش‌های بین المللی شنژن برگزار می‌شود. شاید در کنار بازدید از نمایشگاه، قدم زدن در شهر شنزن و دیدن جاذبه های توریسی آن خالی از لطف نباشد.

شهر شنزن عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای چین را در کنار عنوان سیلیکون ولی این کشور به خود اختصاص داده و یکی از قطب های اقتصادی این کشور با نزدیک به هفت میلیون نفر جمعیت به شمار می رود.

خوب است بدانید که بازارهای شهر شنزن یکی از بزرگترین بازارهای الکترونیک در قاره آسیا هستند.

 

بازار خیابانی دونگ مین شنزن

در این بازار شما احساس می‌کنید که گویی در بازار تهران در حال قدم زدن و خرید کردن هستید. این بازار که خیابان دونگ مین قرار دارد از جمله مهمترین بازارهای این شهر قلمداد می شوند. شما در این بازار علاوه بر خرید می‌توانید به رستوران‌های مختلفی هم بروید و همینطور در سینمای بازار فیلم هم تماشا کنید.

 

خیابان انگلیسی ها

یکی از پر بازدید ترین خیابان‌های شهر شنزن، خیابانی است به نام انگلیسی ها که در منطقه yantian واقع شده است. مهمترین نکته در این خیابان پرداخت نکردن مالیات و تمامی محصولات در آن بدون مالیات عرضه می شود.

 

باغ گیاه شناسی شیانهو (باغ گیاه شناسی دریاچه پری)

باغ گیاه‌شناسی شیانهو که با نام باغ گیاه‌شناسی دریاچه پری نیز شناخته می‌شود، در پایین کوه وتونگ، در شنزن قرار دارد و با ۵۴۶ هکتار مساحت، بیش از هشت هزار گونه از گیاهان را در خود جای داده است. این پارک شامل بیش از ۱۲ بخش موضوعی می‌شود که از جمله برخی از بخش‌های پارک می‌توان به باغ مگنولیا، باغ بامبو، باغ گیاهان دریایی، باغ بونسای و باغ هلو اشاره کرد. دریاچه پری نیز دریاچه‌ای مصنوعی با پل‌ها و پاگوداها است. همچنین معبد هونگفا در دل این پارک قرار دارد.

دره شادی شهر شنزن

شهر شنزن دارای مجموعه پارک های وسیعی می باشد که سالانه باعث جذب توریست های زیادی به این شهر می شود. در سال ۲۰۰۲ پارکی با وسعت ۳۵۰۰۰۰ متر مربع به نام دره شادی در شهر شنزن در منطقه نانشان افتتاح شد. این پارک که به ۹ بخش مختلف که شامل میدان اسپانیایی ، شهر کارتون‌ها ، ماجراجویی در کوه‌ها ، شهر معادن طلا ، جنگل‌های بهشت خیالی ، ساحل تابش آفتاب ، در مقابل طوفان ، پارک آبی پلایا مای و دوران خوشبختی تقسیم می‌شود. در این پارک برای هر سلیقه ای سرگرمی در نظر گرفته شده است. تا مدت زمانی که در این پارک هستید بهترین لحظاتتان را سپری بنمایید.

دهکده فرهنگ شنزن چین

در سفر به شهر شنزن یکی از کارهایی که باید حتما انجام دهید رفتن به دهکده فرهنگی این شهر می ب‌اشد. این پارک که دومین پارک در جهان است که دارای مساحت ۲۰۰.۰۰۰ متر مربعی می‌باشد. در این دهکده ۵۶ خانه عجیب از ۲۴ روستا ساخته شده است که نشان دهنده ۵۶ ملیت موجود در کشور چین می باشد. اگر می خواهید با آداب و رسوم این کشور آشنا شوید رفتن به دهکده فرهنگ شنزن را فراموش نکنید.

دهکده فرهنگی در شنزن

دنیای مینسک

یکی از با ارزشترین مجموعه‌های دیدنی شهر شنزن دنیای مینسک نام دارد. این مجموعه که در ساحل Sha Tav Kok در سال ۱۹۷۲ ساخته شد، سالانه تعداد زیادی از گردشگران را از طریق تور چین به این مکان سوق داده می‌شوند علت این بازدید هم دیدن تجهیزات عملی و در زمینه علوم نظامی می‌باشد.

پارک سافاری شنزن چین

در شمال شهر شنزن پارکی به نام سافاری وجود دارد. این پارک که عنوان اولین باغ وحش بدون قفس در کشور چشن را به خود اختصاص داده در کنار دریاچه شیلی واقع شده است. این پارک دارای ۳۰۰ گونه حیوانی می‌شود: پانداها، زرافه ها، فیل های آسیایی، مرغ‌های ماهیخوار، کاکل قرمز، ببرهای سیبریایی و فلامینگو ها ،چهارپایان درنده، ببرهای سپید، ببر های شمال چین، ببرهای جنوب چین، خرس ها، گرگ ها، شیر ها و چیتاها می شود.

پارک پنجره‌ای رو به جهان “Window of the World“

از دیگر دیدنی های شهر شنزن پارکی است به نام پنجره ای رو به جهان و دارای مساحت ۴۸۰۰۰۰ متر مربعی می باشد. این پارک دیدنی که در ۱۸ ژوئن سال ۱۹۹۴ ساخته شده و علت نام گذاری این پارک به نام پنجره ای رو به جهت آن است که بیش از ۱۳۰ نوع از دیدنی های جالب ۴۳ کشور دنیا را در این پارک قرار گرفته است. شما با قدم زدن در این پارک احساس می کنید که تمامی دنیا را در مشت خود دارید.

پارک پنجره ای رو به جهان در شنزن

موزه شنزن

موزه شنزن با ۶۰ هزار متر مربع مساحت، در سال ۱۹۷۷ افتتاح شده است و مجموعه آن شامل بیش از ۲۰ هزار یادگار فرهنگی و تاریخی می‌شود که بخش اعظم آن‌ها از شهر شنزن کشف شده‌اند. این مجموعه متشکل از چهار موزه با نام‌های موزه تاریخ و فرهنگ قومی شنزن، موزه هنر باستانی شنزن، موزه یادبود ستاد فرماندهی پازتیزان رود دونگجیانگ و موزه اصلاحات شنزن است. علاوه بر نگهداری، حفظ و نمایش قطعات تاریخی فرهنگی، این موزه به تحقیق و آموزش در زمینه‌های مرتبط نیز می‌پردازد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا