اخبار

آشنایی با همزن­ های آسیاب ساچمه ای جدید

بسپار/ ایران پلیمر  دستورالعمل­های مربوط به سوسپانسیون­هایی که به روش آسیاب تر آماده می­شوند، بسیار متنوع هستند. در همین راستا، فشارهای اقتصادی به خصوص در تولید حجم بالا، رو به افزایش است. همزن­ های جدید سری DYNO-MILL UBM، به ویژه مدل DYNO-DISC BC همزن ­های آسیاب ساچمه ای جدیدی هستند که به منظور رفع نیاز تولیدکننده در ظرفیت تولید بالا، انطباق ­پذیری با انواع کاربردها و هزینه پایین، طراحی شده­ اند. مراحل اصلی در طراحی این همزن آسیاب ساچمه ای جدید در این مقاله بیان شده است.

طراحی

اولین قدم برای طراحی آسیاب جدید ، طراحی همزن­ های صفحه­ ای جدید با ویژگی های مورد نیاز است. تمامی عوامل همزن­های صفحه ­ای به منظور بررسی کاربرد و بازده آسیاب باید مورد بررسی قرار گیرند. ارزیابی تمامی هندسه­ ها و نقاط موثر، امری ضروری است..

چنان­چه هندسه همزن مورد قبول واقع شود، آزمون فرسایش هم بصورت بخشی وهم روی کل آسیاب همزن آسیاب ساچمه ای  انجام می­شود. در این آزمون، مواد با کیفیت و مقاومت فرسایشی بالا با دستورالعمل­های مختلف سوسپانسیون تحت شرایط واقعی تولید بررسی شده­اند.

سپس، نمونه های اولیه به نحوی ساخته شد تا در طیف وسیعی از محیط های مختلف تولید و برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار گیرند. در طی این مرحله که بیش از یک سال به طول انجامید ، واحدهای DYNO-MILL UBM 20 با موفقیت ظرفیت خود را در تولید روتین در طیف گسترده ای از برنامه ها نشان دادند.

آزمون های میدانی بسیار ارزشمند بودند، زیرا طراحان می توانستند هنگام نهایی کردن طرح ، بازخورد مشتری را در نظر بگیرند. در نهایت، این اطمینان حاصل شد که تمام مشخصات مورد نظر رعایت شده و آسیاب همزن جدید ساچمه ای  برای تولید آماده شد.

 ویژگی­ها

به دلیل تولید آسیاب همزن­ های جدید ساچمه ای از نقطه صفر، بهترین مفاهیم طراحی می­ توانند بدون هرگونه محدودیت، بر روی آن­ها اعمال شوند. اجزاء اصلی دستگاه آسیاب جدید در شکل 1 نشان داده شده است.

درزبندی مکانیکی جدید (1) از کاربید سیلیکون ساخته شده و استحکام بالا دارد که برای استفاده طیف گسترده ای از آسیاب های ساچمه ای ، مناسب است. ویژگی منحصر به فرد دیگر طراحی جدید، حساسیت پایین آن به شکستن ساچمه ­ها است. اصلی ترین  عضو این طراحی جدید نیز، صفحات همزن است (شماره 2 در شکل 1 که در شکل 2 نشان داده شده است).

 

(ادامه دارد…)

 

 

مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجوی دکتری مهندسی رنگ

 

 

متن کامل این مقاله را در شماره 210 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات  بسپار که در پایان اسفند ماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا