اخبار

آغاز استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات زمستان ۹۹ صادرکنندگان

بسپار/ایران پلیمر استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان مرتبط با صادرات فصل زمستان سال 1399 ظرف مدت یک هفته در تمامی حوزه‌های مالیاتی انجام خواهد شد.

پیرو اعتراضات صورت گرفته از سوی صادرکنندگان مبنی بر عدم استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات سال 1399 و نیمه اول سال 1400 و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کنفدراسیون صادرات ایران و تعامل صورت گرفته از سوی سازمان امور مالیاتی، سامانه جامع تجارت و وزارت ارتباطات مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان مربوط به فصل زمستان سال 1399 مرتفع شد.

بر این اساس، استرداد مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان سال 1399 صادرکنندگان ظرف یک هفته آینده از سوی تمامی حوزه‌های مالیاتی انجام خواهد شد.

شایان ذکر است موضوع استرداد مالیات بر ارزش افزوده مربوط به سال 1400 صادرکنندگان به دلیل ابهام در ابلاغیه بودجه سال 1400، فعلا قابل استرداد نیست که به این منظور، کنفدراسیون صادرات ایران، این موضوع را تا رفع کامل مشکل، مورد پیگیری قرار خواهد داد.

گفتنی است مطابق با بخشنامه‌های صادر شده از سوی دولت و بانک مرکزی، استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات، صرفا مربوط به آن دسته از صادرکنندگانی خواهد بود که مطابق با مهلت زمانی تعیین شده از سوی بانک مرکزی، نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کرده اند.

ایلنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا