اخبار

آغاز تولید تجاری نسل جدید پلیمرها در آلمان

بسپار/ایران پلیمر  تولید تجاری پلیمرهای ارزشمند مانند پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن (PE) با استفاده از مواد اولیه برگرفته از ضایعات پلاستیک و بهره گیری از فناوری های نوین در وسلینگ آلمان را آغاز شد.
به نقل از آرگوس مدیا، تولیدکننده پتروشیمی لیوندل بازل تولید تجاری پلیمرهای بکر از جمله پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن (PE) را با استفاده از مواد اولیه برگرفته از ضایعات پلاستیک در کارخانه خود در وسلینگ آلمان را آغاز کرد.

راه‌اندازی این خط تولید در آلمان، هدف جاه‌طلبانه لیوندل بازل برای تولید سالانه و بازاریابی 2 میلیون تن پلیمرهای بازیافتی تا سال 2030 میلادی را پیش می برد.

مولد تولید شده در این کارخانه در صنایع تولید مواد بهداشتی و بسته‌بندی مواد غذایی با استفاده از فناوری بازیافت مولکولی استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش مواد اولیه از طریق تبدیل حرارتی زباله‌های پلاستیکی در کارخانه به دست می‌آید سپس به مواد اولیه برای تولید اتیلن و پروپیلن تبدیل می‌شود و برای پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن (PE) پایین‌دست استفاده می‌شود.

صنایع پلیمری با هدف ایجاد زنجیره دایره‌ای برای تولید پلاستیک، به‌طور فزاینده ای در فناوری‌های بازیافت مواد شیمیایی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

با بازیافت مواد شیمیایی، ضایعات پلاستیک دوباره به مواد اولیه کارخانه‌های شیمیایی معمولی تبدیل می شوند.

همچنین پلاستیک‌های تولید شده از پلیمرهای بکر برگرفته از مواد اولیه نفت و گاز قابل تشخیص نیستند.

پلیمرهای تولید شده در کارخانه لیوندل بازل در آلمان با نام تجاری لیوندل بازل سیروکولن (LyondellBasell’s Circulen) به بازار عرضه می شوند.

نیپنا 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا