اخباراخبار ویژه

آغاز دور دهم انتخابات اتاق‌های سراسر کشور

بسپار/ ایران پلیمر دور دهم انتخابات اتاق‌های سراسر کشور صبح امروز 20 اسفندماه آغاز شد. نامزدهای انتخاباتی در این دور بر سر 40 کسری در تهران و 15 کرسی در سایر شهرستان‌ها رقابت خواهند کرد.

نامزدهای اتاق تهران همزمان با سایر اتاق‌ها  در سالن 38 محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران رای خواهند داد. درحال حاضر در اتاق تهران طبق آخرین داده‌ها، تعداد نامزدهای نهایی انتخابات این اتاق بعد از حذف نامزدهای انصرافی به 188 نامزد رسیده است. به این ترتیب 86 نفر در گروه بازرگانی، 75 نفر در گروه صنعت، 17 نفر در گروه کشاورزی و 10 نفر در گروه معدن به رقابت خواهند پرداخت. سخت‌ترین رقابت در این دوره در گروه‌ بازرگانی شکل گرفته است، جایی که 86 نفر برای تصاحب 16 کرسی هیات نمایندگان رقابت می‌کنند، یعنی برای هر صندلی 5.38 نفر نامزد شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: فهرست نامزدهای دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور + نام های فعال در صنعت پلیمر و پوشش

در بخش صنعت برای هر یک صندلی از 14 صندلی 5.36 نامزد حضور دارد. برای دو بخش کشاورزی و معدن که تعداد صندلی‌ها به ترتیب 6 و 4 است برای هر کرسی 2.8 و 2.5 نفر رقابت خواهند کرد.

آغاز شمارش آرا

پس از پایان انتخابات در ساعت 18 امروز، طبق اعلام انجمن نظارت بر انتخابات اتاق، برمبنای تقویم انتخابات، 21 اسفند شمارش آرا در تمام شهرستان‌ها  آغاز می‌شود. ظرف 3 روز افراد می‌توانند اعتراض‌های خود را اعلام کنند. برای اعتراض به رأی هیات نظارت در انجمن 4 روز زمان وجود دارد. 22 فرودین انجمن رسیدگی می‌کند و بعد داوطلبین ظرف سه روز می‌توانند شکایت خود نسبت به رأی انجمن را به شورای عالی نظارت منتقل کنند که انها اعلام نظر قطعی خواهند کرد. در نهایت 11 اردیبهشت اسامی قطعی توسط انجمن نظارت در روزنامه دنیای اقتصاد چاپ خواهد شد. در 20 اردیبهشت 1402 نیز اعتبارنامه‌ها به امضای رئیس انجمن صادر خواهد شد. این انجمن تا یک هفته بعد از انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران مسئولیت خواهد داشت و بعد از آن به کار خود پایان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا