اخبار

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی شهید سلیمانی زرندیه از سال آینده

بسپار/ایران پلیمر مدیر فنی شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی شهید سلیمانی شهرستان زرندیه از سال آینده آغاز می شود.

سیدمحمدعلی میرعظیم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هیئت دولت با ایجاد چهار شهرک صنعتی جدید در چهار استان اصفهان، سمنان، کردستان و مرکزی موافقت کرده است، اظهار کرد: شهرک صنعتی جدید استان مرکزی در شهرستان زرندیه و در مجاورت اتوبان الغدیر و در پنج کیلومتری شهرک مبلمان این شهرستان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث شهرک صنعتی جدید زرندیه ویژه صنایع پاک و هایتک و دارای تکنولوژی بالا خواهد بود، افزود: صنایعی که قرار است در این شهرک صنعتی احداث شوند نباید آلودگی داشته باشند و نیروی انسانی آنها از شهرستان زرندیه و شهرهای رباط کریم و پرند استان تهران تامین خواهد شد.

میرعظیم با اشاره به آغاز فرآیند واگذاری زمین برای فعالیت این شهرک صنعتی گفت: پس از طی فرآیند واگذاری، زمین مورد نیاز از اوایل سال آینده به وسعت دو هزار هکتار تحویل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی خواهد شد.

وی بیان کرد: با فعالیت شهرک صنعتی جدید شهید سلیمانی شهرستان زرندیه شمار شهرک های صنعتی استان به ۳۵ شهرک افزایش خواهد یافت. البته مصوبه برخی شهرک های صنعتی دیگر در نقاط دیگر استان هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

این مقام مسئول در شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با اشاره به تامین برخی زیرساخت‌ها نظیر آب و برق برای این شهرک جدیدالتاسیس گفت: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرک در سطح کلان مورد بررسی قرار گرفته و از طریق برگزاری جلساتی با مسئولان استانی اقدامات اجرایی و فنی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: از مجموع دو هزار هکتار زمینی که برای احداث این شهرک صنعتی پیش بینی شده حدود ۶۰ درصد معادل ۱۲۰۰ هکتار، زمین صنعتی است و به طور متوسط برای هر واحد صنعتی حدود سه هزار متر زمین واگذار خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در این شهرک مستقر شوند.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا