اخبار

آغاز مذاکرات هیات تجاری روسیه در تهران از فردا/ بازیافت یکی از محورهای گفت و گو ست

بسپار/ایران پلیمر سخنگوی وزارت صمت گفت که مذاکرات هیئت تجاری روسیه از فردا در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف با بیان اینکه ۶۵ شرکت روسی در قالب هیئت ۱۰۰ نفره مذاکرات خود را از فردا در تهران آغاز می‌کنند، با اشاره به ورود هیات تجاری روسیه به تهران، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، فعالان اقتصادی کشورمان در مدت سه روز حضور هیئت تجاری روسیه در تهران در مجموع ۷۵۰ جلسه تجاری با نمایندگان شرکت‌های روسی برگزار خواهند کرد.

سخنگوی وزارت صمت با تاکید بر عزم ایران و روسیه در تعمیق مناسبات تجاری گفت: طبق اعلام مرکز صادرات روسیه تا آخر امسال بیش از  ۱۰ هیئت بزرگ تجاری دیگر به ایران سفر خواهند کرد.

به گفته مشاور رسانه وزیر صمت حوزه فعالیت شرکت‌های روسی در هیئت تجاری شامل، صنایع غذایی و کشاورزی (غلات)، شیرینی و شکلات، آبزیان، تجهیزات و ماشین آلات صنایع غذایی و کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی، شیشه و بلور، صنایع فلزی، سیستم‌های مخابراتی و رادیویی، انرژی و بازیافت است.

قالیباف افزود: طرف مذاکره هیئت تجاری روسیه با محوریت اتاق بازرگانی تهران، اعضاء اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با حوزه تجارت مورد مذاکره هستند.

گفتنی است ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز پنج شنبه در دیدار با رئیس جمهور کشور در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های در ازبکستان از ورود این هیئت تجاری به ایران خبر داده بود.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا