اخباراخبار ویژه

آمادگی صندوق نوآوری برای حمایت از دانش‌بنیان‌های کارخانه نوآوری “آمپر” در هلدینگ رایزکو

بسپار/ ایران پلیمر رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر خبر داد و گفت: در این زمینه با استفاده از ابزارهای متنوع مالی خود، آماده حمایت از شرکت‌های فعال در این مجموعه فناور هستیم.

کارخانه نوآوری آمپر در هلدینگ رایزکو قرار دارد که توسط دکتر حمید صمدی از دانش آموختگان مهندسی پلیمر مدیریت می شود. 

دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر و گفت‌وگو با مدیران شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ‌های مستقر در این مجموعه، گفت: این کارخانه نوآوری، حاصل مطالعات و بررسی‌های بسیار بوده و سبب شده است که مجموعه «آمپر» مسیر خود را با سرعت پیدا کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت این مجموعه، اتصال آن به بازار و تمرکز بر حوزه‌های تقاضایی است که به این مجموعه ارائه شده است، گفت: این مجموعه و شرکت‌های وابسته به آن توانسته‌اند در حوزه حمل و نقل و خودرو، امنیت غذایی و تجهیزات پزشکی، اتصالات خوبی با بازار برقرار کنند و پیشنهاد ما این است که در همین حوزه‌ها به شکلی عمیق‌تر و تخصصی‌تر از گذشته، فعالیت خود را ادامه دهند.

خیاطیان همچنین از آمادگی صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر خبر داد و گفت: در این زمینه با استفاده از ابزارهای متنوع مالی خود، آماده حمایت از شرکت‌های فعال در این مجموعه فناور هستیم. پیشنهاد ما این است که مجموعه «آمپر» و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان وابسته به آن در مدل هم‌سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری وارد تعامل شوند.

پرویز کرمی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره کارخانه نوآوری آمپر نیز در این بازدید به معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای سه شتابدهنده حاضر در کارخانه نوآوری و استارتاپ‌­های زیرمجموعه در حوزه فناوری‌های نرم، سلامت و امنیت غذایی و هوشمندسازی خودرو پرداخت.

به نقل از صندوق نوآوری، در جریان این بازدید، مدیران شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در این مجموعه، توانمندی‌ها، دغدغه‌ها و چالش‌های خود را مطرح کردند.

مرکز نوآوری آمپر سال ۱۳۹۸ با هدف تقویت زیست‌بوم نوآوری کشور، توسط هلدینگ رایزکو تاسیس شد. در سال ۱۴۰۲ به منظور رشد و پیشرفت زیست بوم نوآوری و کمک به اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق ایجادشده، این مرکز در شکل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با سه شتابدهنده آمپر چنج (Amper Change) در حوزه صنایع خلاق، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و اینترنت اشیاء؛ آمپر درایو (Amper Drive) در حوزه حمل و نقل و صنعت خودرو؛ آمپر لایف (Amper Life) در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی، به عنوان بازوی نوآوری هلدینگ فعالیت می‌کند.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با حمایت از ایده‌های خلاق، نوآور و ایجاد فضایی مناسب برای پژوهش و نوآوری، نخبگان دانشگاهی و صاحبان ایده را در تجاری‌سازی ایده‌ها و کنار زدن موانع پیش‌رو جهت نیل به اهدافشان همراهی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا