اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ آنچه اینجا در K2022 در حال نمایش است/ R-cycle را در نمایشگاه زیاد خواهید دید، داستان چیست؟!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر اگر به جریان‌های زباله‌ امروزی نگاه کنید، حتی بسته‌بندی‌های کاملاً قابل بازیافت معمولاً به محل‌های دفن زباله می‌روند، سوزانده می‌شوند یا – در بدترین حالت – به محیط زیست وارد می‌شوند. تنها درصد بسیار کمی از زباله‌های پلاستیکی واقعا بازیافت می‌شوند. به دلیل اختلاط پلاستیک‌های مختلف، بازیافت به دست آمده از جریان زباله‌های امروزی را فقط می‌توان در کاربردهای بسیار ابتدایی، مانند قطعات قالب گیری با دیواره ضخیم تزریقی یا در بهترین حالت، به عنوان کیسه‌های زباله سیاه استفاده کرد.

 

برای دستیابی به یک اقتصاد چرخشی واقعی، یک استاندارد ردیابی برای بسته بندی‌های پلاستیکی مورد نیاز است، که تمام اطلاعات مربوط به بازیافت جمع آوری شده از فرآیند تولید را در قالب یک “پاسپورت دیجیتال” محصول ثبت کند. این پاسپورت باید با علامت گذاری روی بسته‌بندی، در پایان چرخه‌ی عمر محصول قابل دسترسی باشد. به این ترتیب، تأسیسات تفکیک زباله می‌توانند بسته بندی‌های کاملاً قابل بازیافت را با استفاده از فناوری‌های تشخیص استاندارد شناسایی کنند. بخش‌های خالص در فرآیند بازیافت که اطلاعات دقیقی در مورد ترکیب دقیق آنها ارائه می‌کنند، کلید دستیابی به بازیافت با کیفیت بالا برای بازیافت واقعی هستند. این همان کاری است که R-CYCLE انجام می‌دهد!

 

به‌عنوان یک کنسرسیوم صنعتی،R-CYCLE  در حال کار بر روی یک استاندارد ردیابی باز و قابل اجرا در سطح جهانی است تا از مستندات یکپارچه بسته‌بندی‌های قابل بازیافت در امتداد زنجیره ارزش – ذخیره‌شده در یک پلتفرم داده مشترک – اطمینان حاصل کند. فرآیندی که برای هر مرکز تولیدی، از فیلم پلاستیکی یا ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی گرفته تا ماشین‌های تبدیل، چاپ و… قابل دسترسی باشد. برای بازیابی اطلاعات ذخیره شده، یک نشانگر – به عنوان مثال یک کد QR‌ یا واترمارک دیجیتال – روی بسته بندی اعمال می‌شود.

 

R-Cycle برای بلوغ بازار توسط تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌های فناوری در سراسر زنجیره ارزش از سال 2020 توسعه یافته است. فناوری ردیابی  R-Cycle مبتنی بر استانداردهای GS1 است – شبکه جهانی پیشرو برای توسعه فرآیندهای بین صنعتی که توسط بیش از شش میلیارد بارکد اسکن شده، هر روز استفاده می‌شود.

 

دکتر بندیکت برنکن، مدیر R-Cycle توضیح می‌دهد: شرکت‌های پیشروی بیشتر و بیشتری در کل زنجیره ارزش به R-Cycle تکیه می‌کنند و از ارزش افزوده تبادل داده‌های استاندارد در طول چرخه عمر محصولات پلاستیکی بهره می‌برند. در  K 2022ما طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و نمونه‌های محصول را نشان می دهیم که قبلاً در حجم بالایی تولید شده‌اند و می‌توان به داده‌های آن‌ها از طریق پاسپورت‌های دیجیتال خودکار دسترسی پیدا کرد.

دکتر برنکن می‌افزاید: تبادل داده‌ها کلید یک اقتصاد چرخشی کارآمد است.

داده‌ها در حال حاضر در ایستگاه‌های جداگانه زنجیره ارزش موجود است. آنها فقط باید منتقل شوند، جمع شوند و از طریق یک استاندارد باز قابل استفاده شوند. این دقیقاً همان چیزی است که ما با R-Cycle ارائه می‌دهیم.

 

R-Cycle یک زیرساخت قابل همکاری است که به عنوان نرم افزار به عنوان یک سرویس ارائه می شود. علاوه بر این، یک جامعه باز برای شرکت‌ها، مؤسسات یا ذینفعانی که می‌خواهند از R-Cycle استفاده کنند، حمایت کنند یا بیشتر توسعه دهند، وجود دارد. اعضا به شبکه گسترده‌ای از شرکای با تجربه برنامه و دانش در زمینه دیجیتالی سازی و پایداری دسترسی پیدا می‌کنند. هدف این است که برنامه‌های کاربردی فردی را تحقق ببخشید، با شبکه‌سازی زنجیره ارزش، مزایایی ایجاد کنید و به طور مشترک R-Cycle را در سراسر جهان اجرایی کنید.

 

در تصویر می توانید شرکت هایی را ببینید که در K2022 حاضر و بخشی از این پروژه هستند.

KAUTEX یکی از این شرکت هاست که نمایندگی آن را در ایران شرکت ستارکالا برعهده دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا