اخبار

آیا دانش بنیان‌ها می توانند ارز صادراتی خود را به نرخ آزاد بفروشند؟

بسپار/ایران پلیمر معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با پیگیری‌های گذشته، ارز حاصل از صادرات کالا را با نرخ آزاد در بازار بفروشند.

 محمد مجید فولادگر روز چهارشنبه و در حاشیه دومین روز از سفر خود به استان قزوین ضمن بازدید از شرکت شیمی بهداش شهرک صنعتی لیا، اظهار کرد: بانک مرکزی قبول کرده که شرکت های دانش بنیان می توانند ارز حاصل از صادرات خود را به قیمت بازار بفروشند.

وی با بیان اینکه اختلاف ۲۰۰ هزار ریالی در قیمت ارز دولتی و آزاد به نفع شرکت‌های دانش بنیان تمام خواهد شد، ادامه داد: این ارز معمولا توسط خودروسازان خریداری می‌شود.

به گفته فولادگر، راه‌اندازی خط سبز گمرک، دفتر ویژه دانش بنیان در ادارات امور مالیاتی و همچنین اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات از دیگر اتفاقات خوب در حوزه شرکت‌های دانش بنیان است.

این مسوول اضافه کرد: به بانک مرکزی همچنین تاکید شده که هیچ شرکت دانش بنیانی در صف ارز نماند و بایستی در سریع ترین زمان ممکن مسایل مربوط به امور تجاری خود را به سرانجام برساند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: وجود کارآفرینان برتری مثل مدیرعامل شرکت شیمی بهداشت می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه در بین دانشجویان مقطع دکترا، از مهاجرت نخبگان کشور نیز جلوگیری شود.

علیرضا عموزاده، مدیر کارخانه شیمی بهداش نیز در این نشست اظهار کرد: این واحد تولیدی در سال ۶۴ تاسیس شد و هم اکنون نیز با ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی در سطح منطقه به تولید انواع مواد اولیه فولاد، کاشی سرامیک و شوینده اقدام می‌کند.

به گفته وی، سالانه ۵۰ هزار تن مواد اولیه در مورد نیاز کارخانجات در این واحد تولیدی به انجام می رسد و در عین حال نیز ۶۰ پژوهشگر و نخبه نیز در بخش تحقیق و توسعه این شرکت مشغول به کار هستند.

 

ایرنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا