اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ آیا CHINAPLAS 2023 نمایشگاهی از نوآوری ها و فناوری های دست اول بود؟!

گروه تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر برگزارکنندگان نمایشگاه چایناپلاس 2023 ادعا می کنند که این رویداد دارای بیش از 240 فناوری دست اول بوده و بسیاری از آن‌ها فناوری‌های نوآورانه‌ای هستند که به صورت محلی در چین توسعه یافته اند. با اینحال باید پذیرفت که این ادعا چندان به واقعیت نزدیک نبود. با این حال خواندن گزارش برگزارکنندگان خالی از لطف نیست:

یکی از نکات برجسته نمایشگاه امسال، فناوری‌های فراوانی است که به نمایش گذاشته شده است، از جمله فناوری‌های قالب گیری پیشرفته، مواد جدید و فناوری‌های کم کربن و چرخشی.

نوآوری در قالب‌گیری با فناوری پیشرفته به فرآورش پیشرفته برای قالب‌گیری تزریقی، اکستروژن، قالب‌گیری دمشی، گرماشکل دهی و غیره اشاره دارد. این فناوری‌ها دارای صرفه جویی در انرژی و منابع، سیستم‌های بسیار یکپارچه و عملکردهای تولید هوشمند برای نظارت از راه دور هستند. در راستای توسعه پایدار، آن‌ها همچنین می‌توانند مواد بازیافتی و زیستی را پردازش کنند.

مواد جدید با فناوری پیشرفته پایدارتر هستند و عملکرد بهتری نسبت به پلاستیک‌های معمولی دارند و بنابراین، بسیاری از آن‌ها برای بخش‌های انرژی جدید مناسب‌اند. به عنوان مثال، راه حل‌های مقاوم در برابر شعله با کارایی بالا و پایدار در وسایل نقلیه الکتریکی به کار می‌روند و سلول‌های خورشیدی از مواد لایه‌ای برتر ساخته شده اند. علاوه بر این، گرمانرم‌های تقویت شده با الیاف بلند در بسیاری از زمینه‌های کاربردی پیشرفته توجه را به خود جلب می‌کنند.

فناوری‌های کم کربن و چرخشی برای تولید پلاستیک‌های زیستی و بازیافتی که خواص و کاربردهای آن مشابه مواد پایه نفتی و همچنین فناوری‌های بازیافتِ بهینه شده است.

در میان فناوری‌های دست اول ارائه شده در نمایشگاه، ماشین آلات پیشرفته مجهز به فناوری قالب گیری پیشرفته در کانون توجه قرار دارند. به عنوان مثال، دستگاه قالب گیری تزریق چندگانه سری MH از تجهیزات هوشمند BOLE طیف گسترده‌ای از کاربردها را دارد. دارای سیستم چرخان سروو بزرگ، فاصله مرکزی قابل تنظیم قالب و طراحی مقاوم در برابر شکست ثبت اختراع شده است.

مواد نوآورانه و با فناوری پیشرفته که برای اولین بار در نمایشگاه به نمایش درآمدند نیز بسیار جالب هستند. برای مثال همانطور که استفاده از انرژی‌های جدید توسعه پیدا می‌کند، ایمنی باتری لیتیومی به عنوان یکی از ماژول‌های قدرت یک بحث داغ است. پلی پروپیلن جدید مقاوم در برابر شعله شرکت Guangdong Jishuo New Materials Co., Ltd. عمدتاً در ماژول‌های باتری لیتیومی برای سیستم حمل و نقل ریلی (راه آهن پرسرعت) و وسایل نقلیه با انرژی جدید استفاده می‌شود.

همچنین مواد نوآورانه بازیافتی و زیستی در سال‌های اخیر به سرعت در حال توسعه هستند. Bluepha PHA یک بسپار طبیعی است که توسط ریزجاندارها با استفاده از نشاسته یا روغن گیاهی سنتز می‌شود و خواص مکانیکی آن قابل مقایسه با پلاستیک‌های معمولی است. Bluepha Co., Ltd. دو گونه را برای استفاده تجاری تولید کرده است. هر دو گونه به صورت پودر و دانه برای کاربردهایی مانند بسته بندی سبز، ظروف غذاخوری، پارچه و غیره موجود هستند.

CHINAPLAS بار دیگر بستری با کیفیت برای نمایش فناوری‌های نوآورانه و تبادل اطلاعات و یک بازدید پربار فراهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا