اخبار

اتاق تهران همایش تجاری مشترک ایران و دانمارک را برگزار می‌کند

بسپار به نقل از وبگاه اتاق تهران می نویسد، یک هیات تجاری دانمارکی به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور دیروز وارد تهران شد تا امروز در همایش تجاری مشترک ایران و دانمارک که توسط اتاق تهران برگزار می‌شود، شرکت کند. در این نشست که برنامه‌ریزی آن از چند ماه قبل صورت گرفته است، فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران میزبان 120 فعال اقتصادی دانمارکی هستند که از 58 شرکت بخش خصوصی این کشور به ایران سفر می‌کنند تا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران را بسنجند و راه‌های ورود به بازار ایران را ارزیابی کنند.


سرپرستی این هیات 120 نفره را کریستین جنسن، وزیر امور خارجه دانمارک، برعهده دارد و مقاماتی از تشکل‌های بخش خصوصی این کشور نیز در این هیات حضور دارند. هم‌چنین دنی آنان، سفیر دانمارک در تهران، این هیات را در این همایش همراهی خواهد کرد.


این هیات تجاری متشکل از 58 شرکت است که در حوزه‌های مختلفی مانند انرژی و فناوری‌های پاک، حمل‌ونقل و لجستیک، بهداشت و درمان، کشاورزی و صنایع غذایی، خدمات بانکی و مالی، زیرساخت و تاسیسات بندری و خدمات دریایی فعالیت می‌کنند. هیات تجاری دانمارکی یکی از بزرگترین هیات‌های تجاری محسوب می‌شود که در چند ماه اخیر و پس از امضای توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 به کشور ما سفر می‌کند.


نکته جالب توجه در این میان حضور گسترده دانمارکی‌ها و استقبال آنان برای سفر به ایران است در حالی که نام این کشور هم در بین 38 کشوری قرار دارد که شهروندان آنها برای سفر به آمریکا نیازی به روادید ندارند اما براساس مصوبه اخیر کنگره آمریکا در صورت سفر به ایران، این امتیاز را از دست می‌دهند و باید برای سفر به این کشور درخواست روادید بدهند. البته چندی قبل و در پی اعتراض رسمی دولت و بخش خصوصی ایران نسبت به این مصوبه، وزیر خارجه آمریکا طی نامه‌ای به همتای ایرانی‌اش اعلام کرد که دولت ایالات متحده قصدی برای اجرای این مصوبه ندارد. حالا حضور گسترده دانمارکی‌ها در این سفر آن هم به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور نشان از این دارد که دانمارک اهمیت بازار ایران را درک کرده و به دنبال سهم مناسبی از بازار ایران و منطقه برای خود است.


در همایش تجاری مشترک ایران و دانمارک که اتاق تهران برگزار می‌کند، فعالان اقتصادی دو کشور با هدف توسعه مراودات اقتصادی و مبادلات تجاری با یکدیگر به صورت مستقیم مذاکره می‌کنند تا در صورت تمایل و توافق بتوانند در حوزه‌های معین شده همکاری داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا