اخبار

اتحاد Interpack با یک رویداد جدید در ایران!

بسپار می نویسد، در تاریخ 12 تا 15 اکتبر مصادف با 20 تا 23 مهر 1396، نمایشگاه pacprocess Tehran در به روزترین مرکز نمایشگاهی ایران یعنی شهر آفتاب برگزار خواهد شد. Messe Düsseldorf همکار این نمایشگاه است. 

نمایشگاه pacprocess Tehran تحت حمایت‌های انجمن ماشین آلات بسته‌بندی ایتالیا یا UCIMA، انجمن ماشین آلات چاپ و بسته‌بندی اسپانیا یعنی AMEC و انجمن بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر اروپا یا fpe قرار دارد.

پس از لغو تحریم‌ها در سال 2016، ایران به یکی از بالقوه‌ترین کشورها برای شرکت‌های خارجی جهت سرمایه‌گذاری در تمامی زمینه‌ها تبدیل شد. استاندارد زندگی جمعیت نسبتا جوان و تحصیل کرده‌ی 80 میلیونی ایرانی رو به بهبود است. این جمعیت تقاضای بسته‌بندی‌هایی بسیار با کیفیت را داشته که با وجود دستگاه‌های قدیمی موجود در بسیاری از شرکت‌های ایرانی امکانپذیر نیست. این مساله تولیدکنندگان را ترغیب به سرمایه‌گذاری می کند. امروزه فرصت‌های بسیار زیادی توسط سرمایه‌گذاران اروپایی جهت حضور در ایران به وجود آمده است. در سال 2015 حدود 5/16 میلیون تن غذای آماده در ایران فروخته شده که رشد 3 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. این نرخ رشد در بخش قنادی به 19 درصد نیز رسیده است.

طبق گفته‌ی آقای Bernd Jablonowski مدیر اجرایی بخش بسته‌بندی و فرآیند در Messe Düsseldorf: “بازار ایران فرصت‌های بسیار زیادی را در بخش بسته‌بندی و صنایع فرآیندی مربوطه داراست. ما در حال حاضر با شرکت‌های علاقمند در این حوزه آغاز به همکاری کرده‌ایم. در این همکاری که بخشی از اتحاد ما در Interpack با ایران می‌باشد، از تخصص خود استفاده کرده و به شرکت‌های ایرانی کمک خواهیم کرد تا در به روزترین تجهیزات ممکن سرمایه گذاری نمایند. لازم به ذکر است که در این مسیر از همکاری و تامین اعتباری بانک‌ها و موسسات مالی استفاده خواهد شد.”

به صورت همزمان با این نمایشگاه، سه نمایشگاه دیگر نیز در شهر آفتاب برگزار شده که از مزایای آن شمرده می‌شود. همزمان با pacprocess Tehran، نمایشگاه ویژه‌ی تجهیزات و قطعات نیز برگزار خواهد شد. چنین نمایشگاهی برای صنایع بالادستی این حوزه بسیار مفید خواهد بود. فایده‌ی حضور چنین نمایشگاهی قبلا در Interpack نیز اثبات شده است. علاوه بر نمایشگاه ویژه‌ی تجهیزات و قطعات، نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی یا IPAP و نمایشگاه iFood نیز برگزار خواهد شد.

نمایشگاه pacprocess Tehran مربوط به بسته‌بندی و حوزه‌های وابسته در طول تمام زنجیره‌ی ارزشی آن شامل غذا و نوشیدنی، دارویی و بهداشتی، قنادی و سایر کالاهای مصرفی می‌باشد. در این نمایشگاه تامین کنندگان مواد و فناوری‌های تولید مرتبط با این صنعت حضور خواهند داشت.

شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، از مزایای چند جانبه‌ای بهره خواهند برد. این شرکت‌ها می‌توانند در شبکه‌ی جهانی مرتبط با محصولات خود عرض‌اندام کرده و از تخصص‌های موجود در بازار نیز استفاده‌ی لازم را ببرند، چراکه این نمایشگاه از همکاری برگزارکننده‌ی نمایشگاهی شماره‌ی یک دنیا یعنی Messe Düsseldorf بهره خواهد برد. بهتر از تمامی این موارد، این مزیت وجود دارد که شرکت‌هایی که در Interpack 2017 حضور داشته‌اند می‌توانند غرفه‌ای با نرخ ویژه در نمایشگاه تهران نیز داشته باشند.

نمایشگاه شهر آفتاب جدیدترین مرکز نمایشگاهی ایران بوده که در مکانی بین شهر تهران و فرودگاه بین المللی امام خمینی واقع شده است. بزرگراه‌های زیادی به این نمایشگاه دسترسی داشته و حمل و نقل عمومی به طرق مختلف دسترسی به این مکان را سرعت بخشیده‌اند. در ساخت این نمایشگاه از تجهیرات فنی مرتبط با هنر ایرانی استفاده شده و تلاش بر آن بوده که محوطه سازی منطبق با سنت‌های ایرانی صورت پذیرد.

اطلاعات بیشتر در مورد این نمایشگاه در www.pacprocess-tehran.com موجود است.

گزارش کامل  Interpack 2017 را در شماره 179 ام ماهنامه بسپار که در نیمه مردادماه منتشر شده است بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا