اخبار

اتریش چگونه 60 درصد بطری های PET را بازیافت می کند؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در سال ۲۰۱۸ شرکت اتریشی Osterreich GmbH که در زمینه ی بازیافت PET فعال است، افزایشی ۹ درصدی در بازیافت بطری های PET را اعلام کرد. این شرکت با همکاری های انجام داده با شرکت Starlinger پیش بینی کرده است که قادر است تولیدات خود را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

این شرکت که در شرق اتریش قرار دارد، در سال ۲۰۱۸ نزدیک به یک میلیارد عدد معادل ۲۵۴۰۰ تن بطری را بازیافت کرده است. این رقم در مقایسه با سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

برای صاحبان نام تجاری در اتریش اقتصاد مدور تنها یک شعار نیست. به طور متوسط ۳۰ تا ۵۰ درصد بطری های مصرفی در این کشور بازیافت می شود. البته برای سال گذشته امار ۶۰ درصدی بازیافت بطری های PET در این کشور گزارش شده و برای سال های اینده برنامه بر بازیافت ۱۰۰ درصدی بطری های PET مصرفی بنا شده است.

در سال ۲۰۱۰ خط بازیافت شرکت Starlinger  با نام recoSTAR PET 125 HC iv+ معرفی شده که با استفاده از آن فرایند بریدن، شستن و جداسازی پرک ها همگی به صورت برخط و با کیفیت در آن صورت می گیرد.

بازیافت پلاستیک ها به سرعت در حال رشد است. طبق قوانین ایجاد شده توسط اتحادیه ی اروپا قرار است تا سال ۲۰۲۵ میزان بازیافت در کشورهای عضو اتحادیه تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا