اخبار

اجرای یک حمایت جدید صادراتی/ آخرین مهلت درخواست + لینک ها و جزییات

بسپار/ایران پلیمر سازمان توسعه تجارت ایران، شیوه‌نامه تخصیص بخشی از اعتبارات مشوق‌های صادراتی در چارچوب بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

 پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان، پرداخت کمک هزینه حمل هوایی و پرداخت کمک هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی، سه بخشی است که شیوه‌نامه اجرایی آن از سوی سازمان توسعه تجارت تببین و ابلاغ شده است.

بر این اساس، نحوه، شرایط و مستندات قابل ارائه برای دریافت مشوق‌های صادراتی ابلاغی، اینجا بارگذاری شده‌ است.

همچنین زمان پذیرش پرونده صادرکنندگان برای بهره‌مندی از مشوق‌های صادراتی اعلامی، در بخش پرداخت کمک هزینه حمل هوایی کالاهای اولویت‌دار صادراتی و نیز پرداخت کمک هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا روز ۲۰ فرودین‌ماه جاری و زمان پذیرش پرونده‌ها برای برخورداری از پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالاها و خدمات تا ۲۹ خردادماه امسال تعیین شده است.

منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی، به میزان ۷۶۰۰ میلیارد ریال و بخشی از درآمدهای حاصل از وضع عوارض صادراتی و همچنین ۱۹۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از حقوق ورودی با عنوان «تامین یارانه صادرات کالا با اولویت اقلام کشاورزی» است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در بسته حمایت صادراتی ۱۴۰۰، حمایت از صادرکنندگان در چند حوزه اصلی برنامه‌ریزی شده است.

حمایت از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های تجاری خارج از کشور و همچنین هیات‌های تجاری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری، پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی در حوزه اعتبارات صادراتی با اولویت پرداخت به زیرساخت‌های صادراتی، حمایت از فعالیت‌های تبلیغاتی، بازاریابی، آموزشی، اطلاع رسانی و پژوهش، پرداخت کمک هزینه حمل و نقل صادراتی، حمایت از صادرات کالاها و خدمات اولویت دار، حمایت از برندسازی ملی و حمایت از برنامه توانمندسازی صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط بخشی از حمایت‌هایی است که در این قالب انجام می‌شود.

همچنین بخشی از حمایت‌ها نیز به حوزه زیرساخت‌های تجاری صادراتی، حمایت از طرح‌های صادراتی، حمایت از راه‌اندازی مراکز تجاری ایران و حمایت از راه‌اندازی دفاتر فروش و بازاریابی در بازارهای هدف اختصاص خواهد داشت.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا