اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با عباس طهرانیان شهباز، مدیر دفتر ایران Bausano: طرح تعویض ماشین آلات برای نوسازی کارخانه ها

بسپار/ایران پلیمر

شرکت ایتالیایی بوزانو با سابقه ۸۰ ساله در تولید اکستروردرهای غیرهمسوگرد مورد استفاده در انواع خطوط تولید پلاستیک
عباس طهرانیان شهباز، مدیر دفتر ایران

بسپار- شرکت بوزانو در ایران شناخته شده است، هر چند در سالهای اخیر از فعالیت های آن تحت تاثیر مسایل بین المللی کاسته شده. بفرمایید در بحث اکسترودرها (که شما تقریبا دامنه وسیعی از اکسترودرهای مخصوص گرانول و اکسترودر های  تک و دوماردان، کواکسترودرها و اکسترودرهای بازیافت و …) را می سازید، روند جهانی تکنولوژی به چه سمت و سویی است؟ 

طهرانیان: از نظر بنده تکنولوژی همیشه مسیر مشخص و رو به جلویی داشته و ما هم در شرکت بوزانو سعی بر ایجاد و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و ارایه آن برای استفاده و بهره وری بهتر در بازار ایران داشته ایم. برای مثال در اکسترودر های بوزانو شما برای تغییر فرمول پی وی سی از نرم به سخت نیازی به تعویض طراحی ماردان نداشته و تکنولوژی طراحی به صورتی است که هر دو بازه فرمولی را جوابگو است یا مثلا در تکنولوژی مولتی درایو در صورت خرابی یکی از موتورهای پشت گیربکس فرایند تولید متوقف نشده و تا تعمیر قطعه معیوب، شما می‌توانید تولید را با سه موتور موجود ادامه دهید و …

 

بسپار – چند درصد ساخت قطعات این ماشین آلات صرفا توسط بوزانو انجام می شود؟

طهرانیان: بدون اغراق ۱۰۰ ٪ قطعات تخصصی مربوط به ماشین الات ما افتخار داریم که هنوز ماشین های ساخت شرکت بوزانو صد در صد داخل این شرکت در کشور ایتالیا تولید می‌شود و امکان بازدید کارخانه در حال تولید و تست ماشین آلات ، همیشه وجود دارد. 

بسپار- ظرفیت تولید شما چند ماشین در سال است؟ با چه مشخصات فنی و ظرفیت هایی؟ 

طهرانیان: به طور میانگین ۷۰۰ دستگاه. مشخصات ماشین آلات تولیدی بازه بزرگی از تولیدات پلاستیکی را شامل می شود و به صورت میانگین ظرفیتی مابین ۳۰ کیلوگرم برساعت تا ۱۰ تن بر ساعت را داراست.

بسپار- بازار بوزانو در ایران چگونه است؟ 

طهرانیان: این شرکت با قدمت تقریبا ۵۰ ساله حضور خود در ایران بخش بزرگی از کارخانجات کیفیت محور را زیر چتر خود دارد و هر روز شاهد رشد و گسترش بیشتر آن هستیم. 

بسپار – ماشین آلات فرآیند پلاستیک ها در ایران تا حدودی به مرز فرسودگی رسیده اند و نیاز به نوسازی این صنایع مشهود است، خصوصا با توجه به فناوری های روز. آیا در این خصوص برنامه ای دارید که برای تولیدکنندگان جذاب باشد؟ 

طهرانیان: بله شرکت بوزانو طرحی برای تعویض ماشین آلات فرسوده خود با ماشین آلات نو دارد که اطلاعات آن قابل دسترس می باشد. 

بسپار- نسل چهارم صنعت و استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کنترل کارخانه های پلاستیک، تکرارپذیری کم خطای تولید، انبارداری، تعمیر و نگهداری ماشین آلات و … چه نقشی دارد و سازمان شما چگونه از آن در ماشین آلات خود و یا خدمات پس از فروش سود می برد؟ 

طهرانیان: خب اطلاع دارید که شرکت بوزانو همواره در صنعت اکسترود پلاستیک نوآور بوده و پتنت ها و ابداعات جالبی در ماشین آلات ایجاد کرده که توضیح آنها نیاز به زمان بیشتری دارد. اما به طور مثال می توانم به سیستم مولتی درایو که در آن دو ماردان توسط ۴ موتور نیرو می گیرند یا سیستم جابجایی بارل جهت نظافت ماردان و یا کنترل حرارت با سیستم اینداکشن اشاره کنم و تعمیرات ماشین آلات به صورت ریموت اکسس اشاره کنم. 

 

بسپار- آیا در نمایشگاه های ایران مشارکت می کنید؟ با چه ارایه، برنامه و اهدافی؟ 

طهرانیان: بله، مثل همیشه هدف از حضور ما در ایران پلاست، حضور در بازار و ارایه ماشین آلات و  راهکارهای مورد نیاز تولیدکنندگان محترم و حمایت کامل از مشتریان قدیمی شرکت است.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 251 ماهنامه بسپار که در نیمه شهریور 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا