اخبار

احتمال تشکیل کارگروه صیانت از اراضی با کاربری صنعتی در برنامه هفتم توسعه

بسپار/ایران پلیمر در لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نسبت به ایجاد مجتمع‌های صنایع خلاق صنایع دستی و صنفی تولیدی و خدماتی در داخل حریم شهری اقدام کند و برای تعیین تکلیف وضعیت واحدهای تولیدی راکد و موضوعات دیگر در این حوزه، در هر استان کارگروه صیانت از اراضی با کاربری صنعتی تشکیل شود.

 ماده ۹۵ و ۹۶ به وضعیت شهرک‌های صنعتی اشاره دارد. بر این اساس در صورت تصویب لایحه برنامه هفتم، وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران) می‌تواند با همکاری شهرداری‌ها و در چارچوب طرح جامع شهری نسبت به ایجاد مجتمع‌های صنایع خلاق صنایع دستی و صنفی تولیدی و خدماتی در داخل حریم شهری اقدام کنند.

البته برای نظارت بر رعایت حرایم ساخت و ساز و بررسی میزان تخلفات ساخت و ساز و نقض حرایم در اراضی با کاربری صنعتی، فسخ و خلع ید از اراضی و قراردادهای غیر فعال، تعیین جریمه ساخت و سازهای غیر مجاز و رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت واحدهای تولیدی راکد، در هر استان کارگروه صیانت از اراضی با کاربری صنعتی متشکل از نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نماینده استاندار و نماینده دادگستری استان (قاضی) تشکیل می‌شود.

گفتنی است آیین نامه اجرایی این ماده با پیشنهاد وزارت صنعت معدن و تجارت به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. احکام این کارگروه‌ها قابل اعتراض در محاکم قضائی نخواهد بود.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا