اخبار

احتمال توسعه نسل تایرهای بسیارکارآمد مبتنی بر روش تحلیل میکروسکوپی پیشگام

بسپار/ ایران پلیمر شرکت تایرسازی سومیتومو همکاری خود را با دانشگاه Ibaraki برای توسعه روش جدیدی برای بررسی و تحلیل مواد به صورت مجزا در تایرهای لاستیکی آغاز کرده است.

مهندسین ادعا کرده‌اند که این پژوهش‌ها امکانات فراوانی برای توسعه تایرهای با عملکرد بالا و با سطح بالایی از کارآمدی و مقاومت در برابر سایش فراهم آورده است. این میکروسکوپ تابشی جدید می‌تواند به جای آزمون نمونه‌ها، لاستیک واقعی مورد استفاده در تایرهای انبوه را ارزیابی کند. این میکروسکوپ تصاویر واضحی از عناصری مانند پیوندهای عرضی گوگردی یا عوامل تقویت‌کننده ارائه می‌کند و به هر عنصر رنگ مشخصی را تخصیص می‌دهد تا قابل تشخیص باشد.

دکتر Bern Lowenhaupt از گروه لاستیک سومیتومو در اروپا می‌گوید: «قابلیت ارزیابی ساختار هر تایر تصاویری را برای ما فراهم می‌کند که میتوانیم از آن‌ها برای توسعه ساختارهای جدید برای تایرها در آینده استفاده کنیم و به این ترتیب عملکردی عالی در حوزه کارآمدی مصرف سوخت، مقاومت سایش و … ایجاد کنیم. این نوآوری پتانسیل بسیار زیادی برای تسهیل فرایند توسعه مواد ما خواهد بود. با استفاده از این روش ما برای نخستین بار به تصاویر شفافی از چگونگی ایجاد پیوندهای عرضی گوگردی دست یافته‌ایم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا