اخبار

احتمال ممنوعیت واردات محصول «هگزان»

بسپار / ایران پلیمر محسن صفدری در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: معمولاً تعرفه‌هایی که در کتاب مقررات صادرات و واردات وجود دارد یا ممنوع هستند یا تعرفه مشخص دارند و حمایت تعرفه‌ای می‌شوند.

وی ادامه داد: تعرفه ۲۹۰۱۱۰۰۰، تعرفه «سایر» است که از داخل این تعرفه، مواد و محصولات دیگر به جز «هگزان» وارد می‌شود و حمایت تعرفه‌ای خاص از این محصول تاکنون به علت اینکه مراجعه و درخواست کننده‌ای نداشته است از طرف وزارت صنعت، متصور نبوده است.

آقای صفدری افزود: ۹ تیر یعنی کمتر از ۲۰ روز پیش، مدیرعامل پالایشگاه شازند نامه‌ای را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نوشت و این نامه به این سازمان ارسال شده است.

وی ادامه داد: معمولاً تا زمانی که نامه، روال خود را طی کند تا بدست دفتر تخصصی وزارت صمت برسد حدود ۱۰ تا ۱۵ روز طول می‌کشد.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از اواخر سال ۱۳۹۷ تاکنون از ۸ هزار تعرفه کتاب مقررات صادرات و واردات، ورود بیش از ۲ هزار تعرفه را ممنوع کردیم.

آقای صفدری تاکید کرد: اگر برای ما مسجل شود که از نظر کیفی و کمی تولیدات شرکت پایشگاه شازند در محصول «نرمال هگزان» کیفیت کافی را دارد حتماً آن را در اولویت ۴ یا ۲۷ کالایی قرار می‌دهیم تا اجازه ورود این ماده را به کشور ندهیم و بتوانیم از تولید داخل حمایت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا