اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ احمد اسلامیان، مدیر عامل و موسس گروه صنعتی پارس اشن: افزایش تولید و عرضه محصولات جدید در سال 1402

بسپار/ایران پلیمر گروه صنعتی پارس اشن به عنوان یکی از برندهای بنام صنعت رنگ و رزین ایران فعالیت خود را در سال ۱۳۵۶ آغاز کرده است. این شرکت تولیدکننده انواع رنگ های چوب، صنعتی، ساختمانی، خودرویی، پودری، انواع رزین و حلال های صنعتی، انواع لاک های سلولزی، انواع تینر و مکمل ها فعال  قرار است که هر کدام از محصولات به صورت مستقل با برند خود به بازار معرفی شوند. به عنوان مثال برند اِشن مخصوص رنگ های ساختمانی و چوب است که در بیست و دومین نمایشگاه رنگ و رزین تهران رونمایی شد.

اسلامیان: پارس اشن یکی از بزرگترین کارخانجات صنایع رنگ و رزین ایران است که سالانه ۹۴ هزار تن تولید دارد.

همچنین گروه صنعتی  پارس اشن که به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد شناخته می شود دارنده گواهی تضمین کیفیت ISO 9001  و استانداردهای مختلف برای محصولات متعدد خود است. این شرکت همواره محصولات خود را برپايه دانش روز و استانداردهای بین الملی و نیز به کارگیری ماشین آلات مدرن و آزمایشگاه های پیشرفته توليد و در اختیار مشتریان قرار داده است. این مهم با تکیه بر دانش مدیران و متخصصان داخلی و مشاوران خارجی که در واحدهای مختلف تحقیق و توسعه شرکت مشغول به تلاش شبانه روزی هستند محقق گردیده است.

گروه صنعتی پارس اشن با خرید و نصب ماشین آلات جدید تولید رنگ پودری که ظرفیت تولید این محصول را تا پنج برابر افزایش خواهد داد و در صدد تامین نیاز بیش از نیمی از کارخانجات صنایع فلزی و آلومینیومی و قطعات صنعتی ایران است.

احمد اسلامیان با اشاره به افزایش ظرفیت خط تولید رنگ های ساختمانی و البته به روز رسانی فرمولاسیون با توجه به استاندار های روز دنیا در سال 1402   خاطرنشان ساخت: شرایطی را فراهم کردیم که سبد کاملی از محصولات با کیفیت از جمله رنگ های روغنی، پلاستیک، اکریلیک نمای داخل و خارج، مادر رنگ ها و رنگ های پایه آب را با برند اِشن به بازار معرفی کنیم. البته به زودی رنگ های پلی یورتان چوب با برند و فرمولاسیون  جدید که نیز که هم اکنون با تکنولوژی ایتالیا به بازار عرضه می شود، با کیفیت جهانی و منطبق با استاندارهای بین المللی، با تنوع بیشتر به بازار عرضه می شود  و کشور را تا حد زیادی از واردات این محصول کشور را بی نیاز خواهد کرد.

پروسه به روز رسانی هویت پارس اِشن و همینطور به روز رسانی تمام فرمولاسیون ها و طرح توسعه کارخانه از ۳ سال پیش رقم خورد که تا امروز ادامه دارد و سایر محصولات این گروه صنعتی نیز به زودی با برندهای جدیدی به بازار ارائه خواهد شد.

 

بسپار-آیا در حوزه صادرات هم فعالیت دارید؟ با چه حجم و ارزشی و چه بازارهای هدفی؟

اسلامیان: همیشه برنامه ریزی های دقیقی برای صادرات وجود داشته است؛ بر این اساس در سال 1384 ما مفتخر به دریافت جایزه صادر کننده نمونه در صنعت رنگ و رزین ایران شدیم؛ هم اکنون نیز انواع محصولات این شرکت به کشورهای حوزه اوراسیا، امارات متحده عربی، افغانستان، عراق، عمان و آفریقا صادر می شوند.

 

بسپار-با توجه به روند جهانی در مساله تغییرات اقلیمی و اهمیت حفظ محیط زیست، شرکت شما در این خصوص چه گام هایی برداشته است؟

اسلامیان: در خصوص حفظ محیط زیست اقداماتی در سالن های تولید صورت گرفته که تا حد چشمگیری درصد آلاینده های مضر محیط را به حداقل می رساند و در زمینه تولید محصولات ساختمانی اِشن هم محصولاتی به بازار معرفی می شود که دوستدار محیط زیست هستند.

 

بسپار- آیا در سالهای اخیر با مسایل مربوط به عدم دسترسی به نیروی انسانی متخصص و غیرمتخصص روبرو بوده اید؟ چگونه مدیریت کرده اید؟

اسلامیان: کمبود نیرو متخصص همیشه احساس می شود ولی در سالهای اخیر به دلیل افزایش  چشمگیر مهاجرت افراد توانمند، جذب نیروی متخصص به یک بحران بدل شده است تا حدی که دولت باید راهکار جدی برای این مسله اتخاذ کند.

 

بسپار- و در پایان؟

اسلامیان: همیشه مشکلات و موانع متعددی در سر راه کارآفرینان و تولیدکنندگان ایران وجود داشته و دارد؛ ما در پارس اشن با قدرت اراده، تفکر استراتژیک و به کارگیری دانش و تکنولوژی جهانی مصمم به حل این مشکلات و رفع موانع متعدد هستیم و به لطف خدا، همت مدیران و تلاش پرسنل مجرب توانسته ایم این موانع را مرتفع کنیم و در همین شرایط هم همواره در حال تحقیق و توسعه جهت ارائه محصولات جدید و با کیفیت عالی به بازارهای داخلی و خارجی هستیم.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 245 دو ماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان اسفند ماه 1401 منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا