اخبار

احمد صالحی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (مجتمع تولیدی نخ تایر صبا): صفر تا صد خدمات تولید نخ تایر

بسپار/ ایران پلیمر این شرکت از سال 1382 به بازار تولید وارد شد و تنها واحد تولید کننده پلیمر پلی آمید 66 در ایران با ظرفیت سالانه 15 هزار تن  است. البته تنها واحد پلیمریزاسیون نایلون 66 خاور میانه نیر هست که با هدف قطع واردات این پلیمر و همچنین کاهش قیمت نهایی تایر در کشور ایجاد شده است.

احمد صالحی اظهار داشت: در ابتدا نخ تایر و تسمه نقاله ­های صنعت تایر را تامین می ­کردیم و 80 درصد بازار محصولات تولیدی در حال حاضر در اختیار ماست. واحدهای پلیمریزاسیون، بافندگی و ریسندگی و DPE را در شرکت احداث کردیم و کاملترین زنجیره تولید نخ تایر را در اختیار داریم. نایلون 66 علاوه بر صنعت تایر، در صنعت خودرو و کامپاندینگ و غیره نیز نقش دارد. بنابراین تصمیم بر آن شد تا به صنعت کامپاندینگ که سالانه 16 هزار تن واردات دارد نیز وارد شده و خودکفا شویم. از اینرو واحد تولید کامپاندهای مخصوص قطعات خودرو را راه اندازی کردیم و کامپاندهای مهندسی را برای این بخش تامین می ­کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر با ظرفیت کامل مشغول به تولید هستیم و از صفر تا صد خدمات نخ تایر را تولید می­کنیم. شاید بتوان گفت همین تکمیل بودن زنجیره­ ی تولید، وجه تمایز ما با سایر تولیدکنندگان این عرصه است. تنها محصول وارداتی ما نیز نمک AH است که از شرکت BASF آلمان تهیه می ­شود.

صالحی در پایان گفت: ما در نمایشگاه­های مختلف حضور داریم و برای مثال واحد پلیمریزاسیون ما در ایران پلاست شرکت می­کند.

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این گفت و گو را در شماره 197ام بسپار که در نیمه بهمن ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به درخواست نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک سالانه با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا