اخبار

اخباری تازه از کمپین طبیعت پاک: کیسه های تولید و عرضه شده تجزیه پذیر خواهند بود

بسپار می نویسد، روز گذشته کمپین طبیعت پاک با مدیریت شرکت پایدار پلاستیک اعلام موجودیت کرد. این کمپین با اعلام هدف خود مبنی بر توجه دادن به فرهنگ عدم رهاسازی زباله های پلاستیکی (و سایر زباله ها) در طبیعت برنامه خود را برای توزیع 250 هزار کیسه زباله پلاستیکی در روز 13 فروردین ماه اعلام کرد. این کیسه ها در اختیار مجموعه های مردم نهاد قرار داده خواهد شد و برای جمع آوری زباله های رها شده در روز طبیعت کاربرد خواهد یافت. 

مهدی هاشمی (پایدار پلاستیک) در گفت و گو با خبرنگار بسپار گفت: بعداز انتشار خبر اول که اطلاع رسانی عمومی کمپین بود، بازخوردهای زیادی در توییتر گرفتیم و گفته می شد که خود این حرکت مخرب محیط زیست هست و بهتر بود که کیسه ها پلاستیکی نباشند یا از مواد تخریب پذیر در آنها استفاده شده باشد. 

هر چند هدف این کمپین توجه دادن به فرهنگ عدم رهاسازی، جمع آوری، تفکیک و بازیافت زباله بود ولی باید انتقادها را شنید و متوجه نکات ظریفی که مردم به عنوان راهنمایی و تذکر به ما می گویند باشیم.برای همین  مواد تجزیه پذیر را به ماده اولیه تولید اضافه کردیم، این مواد باعث تخریب سریع کیسه های پلاستیکی می شوند.

در عین حال این کمپین بازتاب بسیار گسترده ای داشته و از روز گذشته، 5 تشکل (انجمن تولیدکنندگان پی وی سی، پلی اتیلن، همگن پلاستیک، مستربچ و اتحادیه پلاستیک شهرری)

1 استارتاپ
1 شرکت غیر پلیمری (تیپاکس)
و بیش از 20 شرکت فعال در صنعت پلیمر از این کمپین اعلام حمایت و بسته حمایت را از ما دریافت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا