اخباراخبار ویژه

اختصاصی از ایران پلاست/ گفت و گو با بهرام جبارزاده، مدیرعامل کیمیافروز: معرفی گریدهای پلی کربنات و مستربچ های دیفیوزر در ایران پلاست

بسپار/ ایران پلیمر شرکت کیمیافروز در سال  1372 تاسیس شده و کارخانه این شرکت در سال 1378  در شهرک صنعتی اشتهارد در سوله ای به مساحت 3600 متر و در زمینی به مساحت  6500 آغاز به کار تولید کرده است، با ظرفیت 6000 تن انواع گرانول های PA 6 و 66 تزریقی از بازیافت نخ نایلون و با هدف  تامین بخشی از تقاضای روز برای پلاستیک های صنعتی.

بهرام جبارزاده، مدیرعامل کیمیافروز به خبرنگار ایران پلیمر گفت: شرکت کیمیافروز بین سالهای 78 تا 82 موفق به صادرات 2000 تن انواع گرانول پلی آمید به کشور ترکیه شد که برای اولین بار در تاریخ صنعت پلاستیک کشور اتفاق می افتاد. این موفقیت نتیجه تلاش نیروی متخصص در کنار ماشین آلات و تجهیزات روز بود. بعدتر با راه انداری خطوط جدید اکسترودرهای دو ماردان با فناوری های به روز، تولید پلیمرهای تقویت شده صنعتی پلی پروپیلن، پلی کربنات و ABS با الیاف شیشه، مواد معدنی، لاستیک، افزودنی های ضد شعله و به طور کلی آلیاژهای مختلف در این مجموعه پی گرفته شد و در سال 84 با تولید 300 گرید تخصصی، تحولی نو در صنعت آمیزه سازی پلیمر ایجاد کرد.

این گریدها در صنایع لوازم خانگی، کشاورزی، خودروسازی، الکتریکی و ورزشی کاربرد دارند.

همگام با این روند، کیمیافروز واحد تولید قطعه خود را نیز با استفاده از ماشین آلات تزریق مدرن در تناژهای مختلف تاسیس و تولید قطعات صنعتی تا 1200 گرم را در دستور کار خود قرار داد.

 

جبارزاده در خصوص آنچه این شرکت در ایران پلاست هفدهم ارایه خواهد کرد، گفت: در این دوره از نمایشگاه ایران پلاست، گریدهای پلی کربنات  و مستربچ های دیفیوزر را که در همکاری مشترک با اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانش تولید آن دست پیدا کرده ایم، به صنعت برق و روشنایی کشور ارایه خواهیم کرد.

همچنین در قطعه سازی، بست های کمربندی گرانول پلی آمید 6 و 66 در سایزهای مختلف را تولید و در نمایشگاه عرضه خواهیم کرد که پیش از این از خاور دور وارد کشور می شده است.

 

مدیرعامل کیمیافروز در ادامه به حضور در تمام ادوار گذشته ایران پلاست (غیر از دوره قبلی) اشاره کرد و در عین حال گفت: انتقاد جدی به برگزارکنندگان نمایشگاه ایران پلاست دارم. برگزاری 8 ماه یکبار! این نمایشگاه، خصوصا با توجه به کاهش رشد تولید در سالهای اخیر و نیز عدم امکان در نوآوری و ارایه دستاورد جدید در نمایشگاهی با این فاصله کوتاه، عملا جز تحمیل هزینه های هنگفت و مضاعف به تولید نیست. پیشنهاد من برگزاری دوسالانه ایران پلاست است تا شرکت ها فرصتی برای ارایه دستاوردهای خود داشته باشند.

 

جبارزاده در ادامه افزود: کشور ما سرشار از منابع غنی معدنی و نفت و گاز، سرزمینی حاصل خیز و با جاذبه های توریستی، جغرافیای استراتژیک و نیروی متخصص جوان است. بدهی خارجی نداریم و به نظر می رسد، ذخایر طلای مناسبی هم داشته باشیم. پس چرا با رشد اقتصادی منفی و تورم بالا مواجه هستیم؟! چرا صادرات غیرنفتی ما باید محدود به بازارهای عراق و افغانستان باشد؟ چرا مثل کشور ترکیه نمی توانیم با همه کشورها مبادلات تجاری داشته باشیم؟

البته جواب را همه ما می دانیم … . در کشوری که برق کارخانجات در هفته دو روز قطع می شود، وام بانکی در اختیار صنعت قرار نمی گیرد، ارتباط بانکی با دنیا نداریم و شایسته سالاری نقشی در مدیریت کشور ندارد، رانت و دلالی و واسطه گری به وفور در جریان است، طبیعی است که نه تنها سرمایه گذاری جدیدی انجام نمی شود، بلکه سرمایه ها هم فرار می کنند و افول اقتصادی و فقر به شکلی که در جامعه می بینیم، رخ می دهد.

بازارهای جهانی بعد از کرونا در حال بازیابی منابع و بازارهای خود هستند. در حالیکه بازار داخلی به دلیل تغییرات مکرر در سیاست های اقتصادی و مالیاتی و نبودن ثبات ارزی و دسترسی به دلار نیمایی برای واردات مواد اولیه و کاهش منابع مالی نزد فعالان اقتصادی، شرایط سردرگم و کم رمقی را تجربه می کند.

افزایش هزینه تولید و نیروی انسانی و همینطور قیمت بالای عرضه محصولات پتروشیمی داخل، عملا امکان صادرات را در سالهای اخیر از ما گرفته است. امسال در چند نمایشگاه خارجی مشارکت داریم تا شاید بتوانیم به بازارهای اطراف و آسیای میانه راه پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: این را اضافه کنم که اقتصاد راه بیراهه ندارد! مبتنی بر قوانین علمی و شرایط بازار است. سرمایه در مقابل بی ثباتی و عدم امنیت، ماهیتا فرار و ترسوست. بازی کردن با شاخص های اقتصادی عواقب جبران ناپذیری برای بدنه نحیف اقتصاد کشور دارد. امیدوارم که در آینده شاهد این بی ثباتی نباشیم و بتوانیم توسعه پایداری را رقم بزنیم. فعالان اقتصادی را با ایجاد ثبات، تشویق به سرمایه گذاری در داخل و توسعه کنیم.

از شما برای در اختیار قرار دادن این فرصت متشکرم. امیدوارم مجله بسپار و همینطور سایت ایران پلیمر حمایت خود را مثل همیشه، همانطور که از 20 سال پیش به یاد دارم از صنعت پلیمر ادامه داده و در کنار صنعت پلیمر و صنایع پایین دستی پتروشیمی باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا