اخبار

اختصاصی از ایران پلاست/ گفت و گو با دکتر امیرحسین یزدان بخش، مدیر تحقیق و توسعه  گروه صنعتی طب پلاستیک: در ایران پلاست با شعار آینده از امروز آغاز می شود حاضر هستیم/ هدف گذاری صادرات 10 میلیون دلاری

بسپار/ ایران پلیمر دکتر یزدان بخش مدیر تحقیق و توسعه گروه صنعتی طب پلاستیک در گفت و گو با خبرنگار ایران پلیمر گفت: این گروه از سال 1377 فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده و در دوران فعالیت خود به عنوان تولیدکننده نمونه کشوری و صادرکننده نمونه استانی شناخته شده است. گروه صنعتی طب پلاستیک متشکل از 12 شرکت زیرمجموعه است که شرکت های دانش بنیان ویرابسپار و ویراتک خدمات فناورانه و نوآورانه طراحی کامپاندهای مهندسی و طراحی و ساخت قالب را با اولویت رفع نیاز گروه صنعتی خود ارائه می دهند.

طب پلاستیک دارای سه سایت تولیدی در ایران (شاهرود)، ترکیه و عمان بوده و بالغ بر 150 محصول متنوع از جمله ظروف یک بار مصرف، محصولات کاتلری، محصولات خانه و آشپزخانه و محصولات مادر و کودک را به بازار عرضه می کند.

گروه صنعتی طب پلاستیک دارای ماشین آلات تزریق پلاستیک با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، خطوط اکسترودر ورق ساز و کامپاندر، دستگاه ترموفرمینگ، دستگاه تزریقی بادی (IBM)  و تجهیزات ویژه تزریق مواد ترموست می باشد.

 وی در ادامه افزود: گروه صنعتی طب پلاستیک در نمایشگاه ایران پلاست شهریور امسال با رویکردی متفاوت و با شعار (آینده از امروز آغاز می شود) حاضر است و از برخی محصولات فناورانه زیست پایه خود که مبتنی بر تحقیق و توسعه هستند رونمایی خواهد کرد. همچنین در غرفه گروه صنعتی طب پلاستیک، جایگاهی به مدرسه کسب و کار طب (Teb School) اختصاص داده شده که با هدف ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت، به حمایت از پایان نامه های مورد نیاز گروه صنعتی و تامین نیروی انسانی نخبه اهتمام می ­ورزد.

 دکتر یزدان بخش همچنین در خصوص رویکردهای صادراتی این مجموعه گفت: استراتژی توسعه بازارهای صادراتی همیشه به عنوان یک اولویت برای گروه صنعتی طب پلاستیک مطرح بوده و در همین راستا حدود نیمی از محصولات طب پلاستیک به کشورهایی از آسیا، اقیانوسیه، آفریقا و اروپا  صادر می شود. هدف صادراتی گروه صنعتی طب پلاستیک برای سال 1402، 10 میلیون دلار است.

تولید و عرضه به موقع مواد اولیه و تثبیت قیمت ارز از چالش های مهم روز صنعت پلاستیک است که با تقویت و ایفای نقش موثر بخش خصوصی، امید به تحقق آن داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا