اخبار

اختصاصی ایران پلاست/ گفت و گو با آرمین اکبری، هولدینگ آذرخش صنعت: از برگزارکنندگان می خواهم که همه مسایل برگزاری و جانمایی را به روزهای نزدیک به نمایشگاه منتقل نکنند!

بسپار/ ایران پلیمر آرمین اکبری در آغاز صحبت با خبرنگار بسپار گفت: نام تجاری نکوساز زیر مجموعه هولدینگ آذرخش صنعت، برای صنعت پلاستیک ایران نامی آشناست.

زمینه فعالیت ما واردات و فروش خطوط اکستروژن تولید کامپاند، مستربچ، ورق، پروفیل و لوله های پلیمری است و همچنین خط تولید کاغذ سنگ که طی دو دهه بیش از ۶۵۰ خط در ایران و کشورهای اطراف نصب و راه اندازی شده است.

در دوران قرنطینه کرونا توفیق اجباری پیدا کردیم که تیم خدمات پس از فروش تشکیل دهیم که هم اکنون خدمات نصب، راه اندازی، فرمولاسیون، دانش فنی و آموزش را نیز انجام می دهیم.

برخی اوقات کارخانه ای که  ماشین آلات خارجی مورد نیازش را وارد کشور می کند، خدمات مناسبی دریافت نمی کند که ما این امر را به عنوان یک فرصت شناسایی کردیم و هم اکنون در این زمینه فعال هستیم.

 

وی در خصوص برنامه های این شرکت برای حضور در ایران پلاست گفت: تمرکز ما در این دوره بر ۳ مورد است:

۱. خط تولید کاغذ سنگی که صنعتی سبز، دوست دار محیط زیست و در عین حال بسیار سودآور است.

۲. خطوط دو پیچ همسوگرد جهت تولید مستربچ های پر کننده و نیز پلاستیک های مهندسی و ۳. ارائه خدمات فنی به کارخانجاتی که خطوط تولیدشان به هر دلیلی راه اندازی نشده است.

جذب مشتریان جدید بخصوص در زمینه بخش خدمات فنی و نه صرفا فروش ماشین آلات، و نیز تجدید دیدار با مشتریان قدیمی از برنامه های ما در نمایشگاه ایران پلاست است.

همچنین معرفی صنعت سبز تولید کاغذ سنگ که در بالا اشاره شد. کاغذی که بارها قابل بازیافت است و هیچ چوب و آبی در تولید آن مصرف نشده است و برای شرایط اقلیمی کشور در حال حاضر ضروری به نظر می رسد. هم اکنون چند پروژه در این مورد در دست اجرا داریم.

 

اکبری در مورد وضعیت اقتصادی کشور افزود: اقتصاد کشور دچار رکود است که دلایل فراوانی دارد. اما صنعت به ویژه صنعت پلیمر، علیرغم سختی ها و موانع داخلی و خارجی، همچنان به جلو می رود اما با سرعت کم.

از چالش‌های اصلی می‌توان به مشکل تامین مواد پلیمری، کمبود برق، سختی در انتقال پول به خارج از کشور و از خارج به داخل اشاره کرد.

در بازار داخل مشکل بازگشت نقدینگی و در صادرات چالش‌های بازگشت ارز و نوسانات، از مشکلات اصلی است. درخواست بنده از سیاستگذار اینست که در تصمیم گیری ها، واقعیت های بازار صادراتی را در نظر بگیرند. مثلا برای خریدار خارجی اهمیتی ندارد که تولید کننده ایرانی مواد را به چه بهایی می‌خرد یا ارز را به چه بهایی می‌فروشد. خریدار هدفش خرید خوب و با قیمت مناسب است. برخی قوانین، دست و پای صدای کننده را می‌بندد و سبب فرصت سوزی های بسیاری می شود.

 

وی در پایان گفت: در انتها از برگزار کنندگان ایران پلاست خواهشمندم مشابه نمایشگاه های خارجی از پیشتر برنامه ریزی کنند و جانمایی ها و باقی امور را چند ماه پیش از نمایشگاه به پایان برسانند. از اولین دوره ایران پلاست این درخواست را داشته ایم اما متاسفانه شرایط پیشرفتی نکرده و در برخی موارد ‌پسرفت هم داشته است.

امیدوارم روزی برسد بهترین نمایشگاه های پلاستیک در ایران برگزار شود.

از مجله بسپار سپاسگذارم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا