اخباراخبار ویژه

اختصاصی ایران پلیمر/ گفت و گو با مهدی امینی به مناسبت چهلمین سال تاسیس بازرگانی رنگچی شیمی

بسپار/ ایران پلیمر  شرکت خانوادگی رنگ چی شیمی امسال 40امین سالگرد فعالیت خود را اعلام کرد. به همین مناسبت و در حوالی نمایشگاه هفدهم ایران پلاست با مهدی امینی مدیرعامل این شرکت گفت و گویی داشتیم که می خوانید:

امینی: بله، شرکت بازرگانی رنگچی شیمی با افتخار وارد چهلمین سال تاسیس خود شد.
خداوند را شاکریم که این شرکت به پشتوانه مشتریان خود همواره در مسیر رشد و ترقی بوده و از فروشگاهی معمولی در بازارتهران در دهه شصت امروزه تبدیل به یک شرکت موفق و خوشنام با دفاتر نمایندگی در کشورهای امارات و انگلستان شده است.
درطول این سالها این شرکت موفق به دریافت نمایندگی های متعدد در حوزه صنایع پلیمری و رنگ ورزین از کشورهای انگلیس، آلمان، سوئیس، ژاپن، هند و چین گردیده که حاصل صداقت و تلاش بی وقفه کارکنان و مدیریت در سایه حمایت مشتریان خود می باشد

امینی در ادامه به حضور در نمایشگاه های تخصصی اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور مشتریان این شرکت به عنوان غرفه گذار در نمایشگاه و به دلیل تحریم های اروپایی این شرکت چندین سال است که به جای داشتن غرفه در ایران پلاست اقدام به بازدید از غرفه مشتریان خود به همرا تیم فروش، مهندسان فنی شرکت و همراهی برخی از تامین کنندگان آسیایی خود در این نمایشگاه می کند. ما همواره سعی در حل مشکلات احتمالی مشتریان و یا معرفی محصولات جدید داریم.

 امینی در خصوص وضعیت اقتصاد صنعتی کشور به خصوص وضعیت صنعت پلیمر افزود: این سوال همان درد دل همیشگی در مدیریت کردن واردات از سوی وزارت صمت و تامین ارز از طرف بانک مرکزی و ترخیص کالا از گمرکات است که همواره از طرف تامین کنندگان مواد اولیه به عنوان دغدغه اصلی ذکر شده و می شود.
اما در ماه های اخیر مشکلات تامین به موقع ارز از سوی بانک مرکزی و دریافت و پرداخت ها در خاج از ایران مثل امارات و ترکیه و حواله مجدد به کشورهای اصلی تامین کننده نیز به این مشکلات اضافه شده است که دغدغه بس بزرگتری است
از مهمترین فرصت های پیش آمده در ماه های اخیر نیز می توان به برقراری روابط بهتر با کشورهای منطقه و عضویت ایران در تشکل های اقتصادی بین المللی مانند پیمان شانگهای و گروه بریکس نام برد که البته بدون تسهیل در امور بانکی عملا فرصتی است که مانند بسیاری از فرصت های دیگر ممکن است عقیم باقی بماند.

امینی همچنین گفت: در یک سال اخیر شاهد کاهش چشمگیر قیمت مواد اولیه و هزینه های حمل و نقل بین المللی بوده ایم که تا حدی بازار ها را رونق بخشیده است که این وضعیت باعث شده علیرغم بالا رفتن قیمت ارز در سامانه نیما قیمت مواد اولیه در داخل کشور با نسبت کمتری نسبت به تغییرات قیمت ارز بالا رفته است.
پیشنهادی که به سیاستگذاران اقتصادی دارم این است که در تغییر قوانین دقت بیشتری بشود تا اولا فعالان اقتصادی و صنایع تولیدی نه تنها در پی این تغییرات متحمل زیان نشوند بلکه این تغییرات در راستای تسهیل امور و در نهایت متنفع شدنشان باشد.
ثانیا در تدوین و ابلاغ قوانین جدید تمامی جوانب در نظر گرفته شود تا منجر به تغییر مجدد قانون جدید نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا