اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار 3.6 میلیارد دلاری چندسازه‌ها (کامپوزیت ها)ی پلاستیک-لاستیک تا سال 2033

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در سال 2023، انتظار می‌رود که ارزش بازار چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک (plastic-rubber composites) به 2170.9 میلیون دلار آمریکا برسد. پیش بینی می‌شود که این بازار تا سال 2033 نیز به 3638.5 میلیون دلار آمریکا برسد، که با توجه به Future Market Insights با نرخ رشد مرکب سالانه 5.3٪ CAGR در آن دوره توسعه می‌یابد. در مقایسه با مواد تک جزئی، این چندسازه‌ها ویژگی‌های عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند و با ترکیب مزایای پلاستیک و لاستیک، مانند مقاومت در برابر ضربه، دوام، کاهش نویز و لرزش، عملکرد کلی، ایمنی و راحتی خودروها را بهبود می‌بخشند.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) تخمین می‌زند که در سال 2022، فروش خودروهای سواری در بریتانیا 13.9 درصد افزایش یافته است. به این ترتیب، به منظور پاسخگویی به تقاضای فزاینده، تولیدکنندگان با دوبرابر کردن و اضافه کردن فناوری‌های سبک وزن، توانایی‌های تولیدی خود را افزایش می‌دهند.

در مقایسه با مواد معمولی، چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک طراحی و انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهند. تمرکز تولیدکنندگان بر ایجاد طرح‌های منحصر به فرد و آیرودینامیک است که می‌تواند به شکل‌های پیچیده درآورده شود و با قطعات دیگر ادغام گردد. این سازگاری امکان ایجاد وسایل نقلیه با فضای داخلی و خارجی را فراهم می‌کند که براق و از نظر زیبایی شناسی مورد پسند باشند.

به منظور افزایش بهره وری سوخت و برآورده ساختن الزامات انتشار آلاینده‌ها، تولید کنندگان تلاش بیشتری را برای سبک تر کردن وسایل نقلیه خود انجام می‌دهند. این ترکیبات چندسازه جایگزین سبک وزنی برای مواد معمولی مانند فلز هستند که به کاهش وزن کلی خودرو و بهبود بازده سوخت کمک می‌کنند. این مواد اغلب به انرژی کمتر و هزینه تولید کمتر در طول فرآیندهای تولید مانند قالب گیری تزریقی نیاز دارند. توانایی تولید اشکال پیچیده در یک عملیات واحد هزینه‌های مونتاژ را نیز کاهش می‌دهد و چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک را به گزینه‌ای مقرون به صرفه برای تولید کنندگان خودرو تبدیل می‌کند.


آمارهای مهم

پیش بینی می‌شود صنعت چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک در ایالات متحده تا سال 2033 به 531.9 میلیون دلار برسد که با CAGR 4.7 درصد افزایش می‌یابد.

تخمین زده می‌شود که صنعت چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک در هند به سهم بازار 163.0 میلیون دلار آمریکا برسد و تا سال 2033 با CAGR 5.2 درصد توسعه یابد.

در طول دوره پیش بینی، انتظار می‌رود صنعت چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک در چین به سهم بازار 995.5 میلیون دلار آمریکا برسد و  CAGR 5.5 درصد را تضمین کند.

پیش بینی می‌شود چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک در ژاپن تا سال 2033 به 193.6 میلیون دلار آمریکا برسد که با CAGR 5.2 درصد افزایش می‌یابد.

با CAGR 5.1 درصد در سال 2022 تا 2033، انتظار می‌رود صنعت خودرو در بهره وری چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک پیشرو باشد.

انتظار می‌رود با  CAGR 4.3 درصد از سال 2022 تا 2033، صنعت تجهیزات صنعتی نیز در بهره وری از صنعت چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک رشد خوبی داشته باشد.

 

رقابت در بازار چندسازه‌های پلاستیک-لاستیک چگونه به نظر می‌رسد؟

بازار یکپارچه است و نقش آفرینان کلیدی برای سهم بازار با هم رقابت می‌کنند. نقش آفرینان کلیدی در این صنعت بر روی برنامه‌های کاربردی نوآورانه مانند هوافضا تمرکز می‌کنند. همچنین در حال توسعه‌ی سبد محصولات خود هستند تا شامل کاربردهای جدید و نوظهور مانند آب بندی، مقاومت در برابر پرتو فرابنفش و دوام طولانی مدت باشند. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا به طیف وسیع تری از مشتریان دست یابند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

نقش آفرینان مهم در این صنعت شامل شرکت‌های BASF SE، Dow Inc.، DuPont de، Nemours، Inc، Solvay S.A.، Arkema S.A.، Covestro AG، Mitsui Chemicals، Inc.، LG Chem Ltd.، SABIC، Sumitomo Chemical Co., Ltd. ، LANXESS AG، Evonik Industries AG، Celanese Corporation، Toray Industries, Inc.، Teijin Limited، PolyOne Corporation، LyondellBasell Industries N.V.، Kraton Corporation، Trinseo S.A.، Mitsubishi Chemical Holdings Corporation و … است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا