اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپاری/ ترکیبات پایه PBT با ویژگی های جذب رادار

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر SABICمواد کامپوزیتی جدیدی بر پایه پلی‌بوتیلن ترفتالات را با کاربرد در بخش خودرو تولید کرده است. LNP STAT-KON WDF40RIDو WDF40RI بر پایه پلی بوتیلن ترفتالات با 20% الیاف شیشه و پرکننده اختصاصی تولید شده اند.

این ترکیبات به حل چالش کلیدی فناوری رادار موج میلی متری برای سامانه های کمک راننده پیشرفته (ADAS) می پردازند. ضریب اتلاف بالای این مواد سبب جذب بهینه و به حداقل رسیدن تداخل ها می شود. در مقایسه با سایر مواد نیمه بلوری پرشده با شیشه ، گونه های جدید تقویت شده با الیاف شیشه SABIC جذب بالاتر و بازتاب کمتری را نشان می دهند. علاوه بر این، مواد جدید جریان فوق العاده بالا و تاب خوردگی بسیار کمی دارند که به مشتریان این امکان را می دهد تا طرح های جدیدی برای جاذب های تک لایه داخلی و خارجی ایجاد کنند یا جاذب های سنتی با پشتی فلزی را بهینه کنند.
ترکیب LNP STAT-KON WDF40RID جذب بالا (تا 75 درصد در 77 گیگاهرتز) و بازتاب کنترل شده (تا 25 درصد در 77 گیگاهرتز) را نشان می دهد که در کنار هم می تواند به طور قابل توجهی نویز را کاهش دهد. این ترکیب جدید با به حداکثر رساندن اتلاف نویزمی تواند وضوح و دقت رادار ADAS را بیشتر کند.

ترکیب LNP STAT-KON WDF40RI برای جاذب های رادار با پشتی فلزی فرموله شده است. این ترکیب می تواند جذب امواج رادیویی را تا نزدیک به 80 درصد افزایش دهد، در حالی که بازتاب را به زیر 20 درصد کاهش می دهد و هنگام کار با پشتی های فلزی، محافظت کاملی ایجاد می کند.

عملکرد محافظت از نویز هر دو گونه در فرکانس‌های میلی‌متری موج بین ۷۵ تا ۱۱۰ گیگاهرتز ثابت است.
مواد جاذب رادار فعلی معمولاً چالش گرانروی بالا و جریان کاهش یافته ناشی از استفاده از افزودنی‌های رسانا را دارند. این مسأله در واقع برای جاذب‌های داخلی دیواره نازک یا جاذب‌های خارجی بزرگی که حسگررادار را احاطه کرده‌اند، سبب ایجاد محدودیت در طراحی می شود. خوشبختانه ترکیب LNP STAT-KON WDF40RID دارای سرعت جریان بهبود یافته است که امکان ساخت دیواره هایی تا 1 میلی‌متر را برای جاذب‌های رادار داخلی ایجاد می کند. به این ترتیب می‌تواند فضا را برای وسایل الکترونیکی دیگر آزاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا