اخبار

اختصاصی بسپار/ آخرین تغییرات قوانین نظارتی انجمن پوشش امریکا در سال 2021

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر انجمن پوشش امریکا (ACA) یک انجمن داوطلبانه و غیرانتفاعی است که در راستای رفع نیازهای صنعت پوشرنگ و پوشش و متخصصان این صنعت تلاش می‌کند. این انجمن، تولیدکنندگان پوشرنگ و پوشش، تامین کنندگان مواد اولیه، پخش‌کنندگان و متخصصان فنی این حوزه را در بر میگیرد. در مسائل حقوقی و قضایی به عنوان مدافع و متحد اعضای انجمن حاضر می‌شود و همچنین جلساتی با هدف ارتقاء صنعت از طریق آموزش و ارائه خدمات تخصصی پیشرفته برگزار می‌کند. در ادامه به موضوعات نظارتی که انجمن پوشش امریکا به نمایندگی از اعضای خود آن‌ها را پیگیری می‌کند اشاره می‌شود.
قوانین نظارتی مربوط به ترکیبات آلی فرار ناشی از تعمیرات صنعتی و ساختمانی (AIM VOC)
ACA به کمک کمیته‌های مختلف خود وکالت مربوط به این امور را بر عهده گرفته‌است.
کالیفرنیا
در 23 ماه می سال 2019، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا اقدامات کنترلی جدیدی برای پوشش‌های تعمیری صنعتی و ساختمانی اتخاذ کرد. این اقدامات شامل کاهش مقادیر VOC برای 13 گروه مختلف از جمله پوشش خارجی، کفپوش، پوشش تعمیری صنعتی پایه حلال و پوشش چوب بود. این هیئت در سال 2020 در اصلاحیه‌ای پوشش فتوولتائیک مورد استفاده در صفحات خورشیدی را نیز به این لیست اضافه کردند. بسیاری از مناطق هوایی کالیفرنیا در حال اعمال این محدودیت‌ها هستند.
نیویورک و نیوجرسی
اداره حفاظت از محیط زیست ایالت نیویورک قوانین AIM VOC سختگیرانه‌تری را به واسطه کووید-19 از ژانویه سال 2021 وضع کرده‌است.
معافیت پاراکلروبنزن تری فلوئورید (PCBTF)
پاراکلروبنزن تری فلوئورید و پاراکلروتری فلوئوروتولوئن پرمصرف‌ترین حلال‌های معاف از قوانین نظارتی در پوشش و چسب‌ها هستند. علت استفاده گسترده از PCBTF در محصولات صنعتی، قرار نگرفتن این حلال در لیست VOC آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا در سال 1994 است. این حلال در پوشش‌های تعمیری، دریایی، خودرویی، پوشش فلز، چوب، پلاستیک، چسب و حلال تینر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال 2017 برنامه ملی سم شناسی، PCBTF را سرطان‌زا خواند. حوزه مدیریت کیفیت هوا سواحل جنوبی قصد دارد در سال 2022 با کامل کردن ارزیابی ریسک قوانین 1113 (تعمیرات ساختمانی و صنعتی) و 1168 (چسب و بتونه) بتواند بالاخره معافیت PCBTF را حذف نماید. ACA کارگروهی برای پیگیری این قوانین جدید تشکیل داده‌است.
طرح “محصولات ایمن‌تر برای واشنگتن”
در سال 2019 قانونگذاران ایالت واشنگتن یک طرح نظارتی با نام “محصولات ایمن‌تر برای واشنگتن” جهت کاهش مواد شیمیایی سمی در محصولات مصرف‌کنندگان ارائه کردند. در این طرح پنج گروه شیمیایی شناسایی شد: تاخیراندازنده شعله، مواد پرفلوئوروالکیل و پلی‌فلوئوروالکیل، بیس‌فنیل‌های پلی کلرینه (PCB)، ترکیبات فنولی و فتالات‌ها. طبق قانون سازمان بوم‌شناسی ایالتی موظف بود محصولاتی که منبع این مواد و یا مصرف‌کننده آن‌ها هستند را شناسایی نماید.
تا جایی که به صنعت پوشش مربوط می‌شد، قوطی مواد غذایی (بیس‌فنول) و PCB در پوشرنگ شناسایی شدند. اما این ترکیبات کلرینه بیشتر محصول جانبی هستند که به صورت ناخواسته طی فرآیند تولید ایجاد شده‌اند. احتمال حضور این مواد در برخی رنگدانه‌ها و مواد رنگزا با غلظت بسیار پایین وجود دارد.

 

مترجم: رعنا رفیعی هشجین، دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر-رنگ، پژوهشگاه رنگ

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گوها را در شماره 231 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان دی ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا