اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ آزمایش نمونه های اولیه تایر روی کامیون های الکتریکی توسط Continental

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر امروزه محبوبیت خودروی الکتریکی نه تنها در حیطه رانندگی و آسایش شخصی بلکه در زمینه تقاضا برای حمل و نقل عمومی و باربری نیز در حال افزایش است. شرکت Continental با همکاری تولیدکنندگان خودرو و شرکت های فناوری، در حال توسعه راه حل هایی برای تایر موردنیاز بای این تقاضای بازار می باشد.
شرکت پیشرو Continental در حال حاضر در حال انجام آزمایش هایی بر روی کامیون الکتریکی Futuricum (از ساخته های Volvo FH) است، این آزمایش ها از ماه مارس امسال برای DPD Switzerland و در ترافیک محلی انجام شده است. این کامیون 19 تنی دارای 680 اسب بخار قدرت و بزرگ ترین باتری (با ظرفیت 680 کیلووات ساعت) در میان کامیون ها در اروپا می باشد. این کامیون با این باتری می تواند 760 کیلومتر را بدون بار طی کند.
هدف آزمایشات در حال انجام توسط تیم Continental افزایش هرچه بیشتر کارایی این گروه از خودرو ها از طریق کاهش مقاومت غلتشی می باشد. پروژه Conti EfficientPro و نمونه های اولیه آن، برای مقایسه در کنار تایرهای اصلی آزمایش می شوند. اولویت استفاده از Conti EfficientPro افزایش کارایی سوخت بوده و به طور اختصاصی برای مسافت های طولانی طراحی شده است. نمونه های اولیه با استفاده از ربات هایی با تکنولوژی پیشرفته کنده کاری تولید شده اند.
مانند همه خودروهای الکتریکی، Futuricum در شروع حرکت و شتاب گیری متحمل گشتاور بالایی شده و هم زمان وزن و توزیع وزن کامیون به دلیل باتری قدرتمند آن نیز افزایش یافته است. بنابراین تایرها می بایست مقاومت غلتشی پایینی داشته و بتوانند بارهای سنگین تری را، نسبت به تایر خودروها با موتور احتراقی، تحمل کنند. همچنین به طور هم زمان آنها می بایست بتوانند نیازمندی های ایمنی را نیز برآورده کنند. ایجاد تعادل در این اهداف مخصوصا مسافت پیموده شده، ترمزگیری و عملکرد کنترل خودرو از نظر فنی بسیار چالش بر انگیز می باشد. به طور هم زمان، مهندسان می بایست با پیشرف سریع صنعت حرکت الکتریکی نیز مسابقه بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا