اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ آینده بازار PET بازیافتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر اساس گزارش MarketsandMarkets که در ژوئن منتشر شد، انتظار می‌رود بازار جهانی PET بازیافتی (rPET) از 11.0 میلیارد دلار در سال 2023 به 15.0 میلیارد دلار تا سال 2028 رشد کند که در دوره پیش‌بینی نرخ رشد مرکب سالانه 6.5 درصد است.

افزایش تقاضای مصرف‌کننده، همراه با طرح‌های پایداری شرکت‌ها، کسب‌وکارها را وادار کرده است که PET بازیافتی را به‌عنوان راه‌حلی قابل اجرا بپذیرند.
انتظار می‌رود بطری‌ها بزرگترین و سریع‌ترین کاربرد در بازار PET بازیافتی در طول دوره پیش‌بینی باشد.
تخمین زده می‌شود که آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم بازار را در بازار جهانی PET بازیافتی در طول دوره پیش بینی داشته باشد.

تقاضا برای بطری‌های rPET به دلیل عوامل مختلف رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. یکی از دلایل اصلی این امر افزایش آگاهی مصرف کننده و ترجیح راه حل‌های بسته بندی پایدار است. مصرف کنندگان به دنبال جایگزین‌هایی برای بطری‌های پلاستیکی سنتی هستند و rPET گزینه ای سازگارتر با محیط زیست را ارائه می‌دهد. بسیاری از برندها و تولیدکنندگان با گنجاندن rPET در بسته بندی بطری خود به این تقاضای مصرف کنندگان پاسخ داده اند.
علاوه بر این، مقررات و ابتکارات دولتی نقش مهمی در پذیرش بطری‌های rPET ایفا کرده‌اند. بسیاری از کشورها مقرراتی را اجرا کرده اند که استفاده از مواد بازیافتی را در بسته بندی ترویج می‌کند که از جمله این قوانین حداقل الزامات محتوای rPET است. این امر رشد بازار بطری rPET را بیشتر تسریع کرده است. البته یک محدودیت قابل توجه در بازار PET بازیافتی فقدان زیرساخت بازیافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا