اخبار

اختصاصی بسپار/ احمدعلی محمدی، مدیر عامل شرکت پایا زرند: طرح توسعه یک واحد بزرگ رزین سازی با ظرفیت سالانه 5500 تن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت پایازرند به عنوان تولیدکننده رنگ های صنایع بسته بندی و خودرو در سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت کوتاهی توانست به یکی از تامین کنندگان پوشش های مورد مصرف در صنایع یاد شده تبدیل شود. در سال 1387 با اجرای طرح توسعه، به شهرک صنعتی مامونیه در 80 کیلومتری تهران انتقال پیدا کرد.
در حال حاضر شرکت های خودرو سازی نظیر زامیاد، سایپا و دیگر صنایع نظیر صنایع بسته بندی ایران، مسعود مارک و تولیدکنندگان قطعات موتور سیکلت از مشتری های ما هستند.
در طرح توسعه این شرکت یک واحد بزرگ رزین سازی با ظرفیت سالانه 5500 تن پیش بینی شده است.
رزین های پلی استر غیراشباع، ورق های SMC، شتابدهنده ها و سایر محصولات سبد تولیدی ما سالانه 7000 تن ظرفیت دارند. ما در این نمایشگاه ورق های SMC و پلیمرهای زیست تخریب پذیر را برای اولین بار به مشتریان خود ارایه کردیم.
هنوز وارد بازارهای خارجی و منطقه‌ای نشده ایم ولی مقدماتش انجام شده است. مثلاً با قطر مراوداتی داشته ایم نمونه هایی برای انجام آزمایشات فرستاده شده، با پاکستان هم مذاکراتی کرده‌ایم و جزء برنامه‌های آینده ماست که وارد بازارهای بین المللی شویم.
وی در ادامه می گوید: متاسفانه در صنعت رزین با توجه به مجوزهایی که وزارت صمت داده، تولیدکننده های زیادی وارد شده‌اند، ظرفیت مصرف در کشور ما هم زیاد نیست و این مساله بازار را برای تولیدکنندگان رزین که از قبل کار می‌کرده‌اند دشوار کرده است. در واقع تقاضا از ظرفیت سازی های انجام شده به مراتب کمتر است.
آینده صنعت رنگ و خصوصاً رزین به سمتی می‌رود که در زندگی انسانها نقش پررنگ تری پیدا می کند. امروزه هر چه را که می بینید در وسایل آشپزخانه، کنتورهای برق، باکس های توزیع نیرو، منابع آبی بزرگ، خودرو و … این صنعت ورود پیدا کرده است.
وی در پایان گفت: با توجه به قیمت نفت و تحریم های موجود متاسفانه مواد اولیه مصرفی در تولید ما بسیار گران شده است و شاید ۶، ۷ برابر افزایش قیمت نسبت به دو یا سه سال قبل داشته‌ایم!
امیدوارم که دولت در بخش مواد اولیه ورود جدی داشته باشد. زیرا اگر این مساله کنترل شود می‌توانیم در بحث صادرات هم موفق باشیم و کمک شایانی به تولید کشور خواهد بود.

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 231 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات  بسپار که در نیمه دی ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا