اختصاصی بسپار/ ادامه رونق در بازار پوشرنگ و پوشش ساختمانی

بسپار / ایران پلیمر با انجام پروژههای“آماده مصرف“، بازار پوشرنگ و پوشش، رو به بهبودی است.
بخش پوشرنگها و پوششهای ساختمانی بخش بسیار بزرگی است. بررسیها، نرخ سالانه 60 بیلیون دلار با افزایش رشد را برای این بازار در نظر گرفتهاند. در دوره کووید-19، این بازار نتایج متنوعی را تجربه کرد: با کاهش ساختوساز به دلیل قرنطینه، خیلی از مردم پروژههای ساختمانی را خود در خانه انجام دادند.
بخش وسیعی از بازار پروژههای “آماده مصرف” (DIY) در قفسههای فروشگاهها قرار گرفتهاند. بیشتر بازار این پروژهها بر روی فروشگاه های بزرگ مانند هوم دیپات، لوویس و ایس هاردور متمرکز شده است. لوویس، شروین–ویلیامزو زیرمجموعه والسپار آن را در میان واحدهای تجاری خود مشخص می کند. هوم دیپات دارای شرکت های زیرمجموعه بهر، پیپیجی و پی7یجی گلیدناست. ایس هاردور از جمله بنجامین مور، کلارک و کنسینگتون و مگنولیا را ارائه می دهد. بسیاری از واحدهای تجاری دیگر، فروشگاه های خرده فروشی خود را دارند.
جولی الرود، مدیر تجاری رنگ شرکت بینالمللی ایس هاردور مشاهده کرد که مانند بسیاری دیگر از خرده فروشان لوازم خانگی، این شرکت نیز شاهد افزایش قابل توجهی در فروش پوشرنگ در سال 2020 با افزایش بازسازی منازل، ناشی از همه گیری کووید-19 بود.
طبق مشاهدات ایلورد، در سال 2020، همهگیری کووید-19 میلیونها نفر را برای انجام کار و تحصیل به خانهها فرستاد که نتیجه آن سالی خوب برای بهبود پروژههای “آماده مصرف” بود. در سال 2021، پروژههای بهبود خانه به ایجاد دفتر کار در خانه، اتاق خوابها وکابینتهای آشپزخانه تغییر یافته و انسانها زمان زیادی را در منزل سپری کردند.
تری گونتنسپبرگر، مدیر ارشد بازاریابی پیپیجی گفت: به طور کلی، سال 2021 برای بازار حرفه ای با جهش همراه بوده است. معرفی واکسن و بازگشایی اقتصاد، به مشتریان این امکان را میدهد که به رستورانها، هتلها، فروشگاهها و دفاتر بازگردند، که این امر منجر به افزایش پروژههای حرفهای در بخش تجاری پیپیجی است. پروژههای “آماده مصرف” نسبت به سال 2021 کمتر شده است، زیرا صاحبان خانه در حال دور شدن از خانههای خود هستند و ترجیح می دهند زمان بیشتری را صرف تعطیلات و اولویت دادن به فعالیت های اوقات فراغت کنند.
کووید-19 و پروژههای “آماده مصرف“
طبق مشاهدات ایلورد، در سال 2021، مردم مشغول انجام پروژههای “آماده مصرف” و پیشرانهای صنعت پوشرنگ نیز ناظر این تغییرات بودند.
طبق گفته گونتنسپبرگر، از زمان آغاز همهگیری، بار وظایف خانهها، چند برابر شد، چرا که باید باشگاه ورزشی، محوطه بازی برای کودکان، کلاس درس، دفتر کار و فضای کلی زندگی را فراهم میکردند. با گذران وقت بیشتر صاحبخانهها در منزل، آنها نگاه دقیقتری به خانه و عملکرد خانه خود داشتند.
به گفته گونتنسپبرگر، پروژههای بهبود و اصلاح منازل در سال 2020 به صورت جهانی افزایش و نتیجه آن مصرف بیشتر پوشرنگهای داخلی و نمای بیرونی ساختمان بود. در حقیقت، تولیدکنندگان پوشش شاهد افزایش فروش برخط محصولاتشان در حین همهگیری شدند. در سهماهه سوم سال 2021، تقاضای محصولات افزایش و به میزان فروش سال 2019 نزدیک شد. که دلیل این فروش، خانهنشینی و انجام پروژههای ترمیم و تغییر خانهها توسط خود افراد بوده است.
مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجوی دکتری مهندسي رنگ، پژوهشگاه رنگ
(ادامه دارد …)
متن کامل این مقاله را در شماره 237 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیر ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.