اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ارزیابی صنعت پوشش از سوی 10 مدیر اجرایی ارشد در پایان سال 2023

بسپار/ایران پلیمر انجمن مدیران اجرایی مجله دنياي پوشش در سال 2023 شامل مدیران ارشد ده شرکت پوششی است که برآوردهای خود را در مورد وضعیت اين صنعت ارائه می‌دهند.

اعضاي انجمن شامل مدیران اجرایی شرکت‌های پوششی معتبر از آمریکا، اروپا و منطقه آسیایی-اقیانوسیه است. شرکت‌کنندگان عبارتند از: گرگوار پوگز-گیوم، مدیر عامل شرکت آکزونوبل؛ اوتا هلتزن‌کمپ، رئیس بخش پوشش‌های شرکت BASF؛ کریستوف ساباس، مدیر عامل شرکت بکرز؛ آبیجیت روی، مدیر عامل شرکت پنتز برگر؛ ژوآو سرنو، مدیر عامل شرکت سین؛ مایکل هانسن، مدیر عامل شرکت همپل؛ استیو کراسمن، معاون اجرایی شرکت HMG Paints؛ تیم نویش، مدیر عامل شرکت PPG Industries؛ چیس بین، مدیر عامل شرکت Tnemec؛ آرمودیوس یانیدیس، مدیر عامل شرکت Vitex.

وضعیت بازار رنگ و پوشش در سال 2022 به طور کلی چگونه بوده است؟

AkzoNobel:
سال 2022، سالی سرشار از عدم قطعیت مداوم در سراسر جهان بود که رخدادهای جهانی باعث افزایش قابل توجه هزینه، مختل کردن زنجیره تامین، انتخاب موجودی در کانال‌های توزیع و کاهش اعتماد مصرف‌کننده شد. بازار در چین اختلالاتی را تجربه کرد که عمدتاً به دلیل عدم قطعیت های ایجاد شده توسط COVID-19، تقاضای کمتر و کاهش ذخایر در محصولات آماده مصرف اروپا بوده، اما همچنین حجم قوی در آسیا، محیط قوی آمریکای شمالی و بهبود متوالی در پوشش های هوافضا، بازسازی خودرو و پوشش های دریایی و محافظ را نيز در بر داشت.

BASF:
سال گذشته چالش بزرگی برای کل اقتصاد جهانی بود و در صنعت خودرو عواملی مانند بحران نیمه هادی و یا وضعیت ادامه دار COVID-19 منجر به کاهش ارقام تولید شد. این امر به همراه افزایش قابل توجه قیمت مواد خام، تأثیر زیادی بر کسب و کار پوشش‌های كارخانه اي خودرو داشت.

Beckers:
بازار جهانی رنگ و پوشش در سال 2022 متلاطم بود. اختلالات عمده تأثیر شدیدی بر صنعت و تجارت جهانی بکرز داشته است، از جمله تأثیرات منفی ناشی از بحران روسیه و جنگ در اوکراین، کند شدن اقتصاد در چین به دلیل سیاست صفر کووید، و تورم جهانی در هزینه های عملیاتی. ما شاهد کاهش قابل توجه فروش در اروپا و آسیا بوده‌ایم، به خصوص در پایان سال 2022. انرژی یک هزینه عمده برای مشتریان ما بوده است که ترجیح می‌دادند سرعت عملیات خود را کاهش داده و منتظر شرایط بهتر بازار باشند.

Berger:
همه بخش‌های بازار رنگ هند شاهد احیای کامل از کاهش موقت تقاضای ناشی از همه‌گیری بوده‌اند. در حالی که سال 2021 تا حد زیادی شاهد بازگشت تقاضا برای محصولات تزئینی ساختماني بود، سال 2022 شاهد چرخش کامل چرخ ها و احیای تقاضا در بخش های صنعتی و خودرو بود. مانند بقیه صنعت در سراسر جهان، ما نیز شاهد فشار بی‌سابقه و مستمری بر قیمت‌های مواد خام و در نتیجه فشار بر قیمت‌های پایین بودیم. در طول سال، فشار ما برای رشد درآمد با اقدامات انجام شده برای حفظ حاشیه سود متعادل بود. برگر یک برنامه “آگاهی از هزینه” را هدایت می کند، در حالی که همزمان روی بهبود بهره وری و تحقق بخشی از مصرف کنندگان کار می کند.
ما در سه فصل، رشد درآمد خوبی داشته‌ایم و انتظار داریم سه‌ماهه چهارم نیز شاهد بهبود حاشیه سود باشیم.

CIN:
پوشش‌های CIN به مسیر رشد ادامه می‌دهد. در سال 2022 به حجم معادلات ۴۰۰ میلیون یورو رسید، که نسبت به سال 2021 رشد ۱۰٪ را نشان می‌دهد. این رشد همه واحدها را در بر می‌گیرد، به ویژه بخش پوشش‌های محافظتی که رشد ۳۰٪ را نشان داده است.

Hempel:
سال 2022 سالی با بی ثباتی غیرمعمول و با توالی رویدادهای غیرقابل پیش بینی بود. افزایش شدید هزینه های انرژی، قیمت بالای مواد خام همراه با کمبود مواد خام و تورم فزاینده بر تمام صنایع در سال 2022 – از جمله صنعت پوشش – تأثیر گذاشت. در این زمان‌های چالش‌برانگیز، ما نشان دادیم که قوی هستیم و در همپل در کنار هم ایستاده‌ایم تا نهایت تلاش خود را برای مشتریان، همکاران و مالک خود انجام دهیم. ما همچنان به ارائه تأثیر مثبت در راستای اهداف استراتژیک خود ادامه دادیم. راه‌حل‌های مهم پوشش‌دهی جدید را راه‌اندازی کردیم، اقدامات لازم را برای ارائه بیشتر استراتژی اثر مضاعف خود انجام دادیم و پیشرفت چشمگیری در سفر پایدار خود داشتیم.

HMG:

برای HMG Paints، عملکرد سال یک بار دیگر مثبت بود، بهرحال سالی پر از واقعه‌های بی‌سابقه بود. سال 2022 به طور بسیار خوش‌بینانه آغاز شد، اما جنگ در اوکراین باعث افزایش ناپایداری زنجیره تأمین و مواد اولیه و مشکلاتی برای صنعت شد. علاوه بر اين ناپایداری دولت انگلیس و بحران انرژی، موضوعاتي بوده که ما را در کار خود نگه داشته است. این عوامل خارجی تأثیر زیادی بر تامین‌کنندگان و اخیراً مشتریان ما داشته‌اند. با این حال، این رویدادها خارج از کنترل ما بودند و همه تیم HMG عملکرد قابل‌توجهی داشته است تا اطمینان حاصل شود که نتایج مثبتی برای سال مالی منتهی به سپتامبر داشته است، که به ما این توانایی را می‌دهد تا زیرساخت‌ها را در سراسر کسب و کار پیش ببریم و به ما امکان سرمایه‌گذاری در تجهیزات جدید را می‌دهد. و بخش هایی که به ما فرصت های بیشتری برای رشد می دهند. سال 2022 همچنین شاهد تعدادی از بازارهایی بودیم که ما در بازگشت به سطوح قبل از همه‌گیری فعالیت می‌کردیم، مانند بازارهای پوشش‌های تزئینی، که شاهد افزایش‌های عظیمی در طول همه‌گیری بود که به سطح نرمال‌تری از تقاضا بازگشتند.

 

مترجم: محمود شریعت مدار، دانشجوی دکترا مهندسی رنگ، پژوهشگاه رنگ

 

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 255 دوماهنامه پوشرنگ از گروه  مجلات  بسپار که در نیمه آذر ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا