اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ آزمایش شناوری اولین بالگرد کامپوزیتی ارتفاع ثابت (hover flight)

بسپار / ایران پلیمر هواپیمای کامپوزیتی ارتفاع ثابت از نوع برخاست و فرود عمودی الکتریکی کامپوزیت (electric vertical takeoff and landing یا eVTOL) به نام Maker ساخت شرکت Archer Aviation (کالیفرنیا، ایالات متحده)، اولین پرواز موفقیت‌آمیز شناور خود را انجام داد.
این پرواز اولین آزمایش سیستمی کامل شرکت و تأیید اعتبار هر بخش سخت افزاری و نرم افزاری برای انتقال موفقیت آمیز هواپیما به هوا است.

آزمایش پرواز در ساعت 10:30 صبح 16 دسامبر (14 روز پس از دریافت گواهینامه قابلیت پرواز ویژه برای Maker) تکمیل شد و همچنین منجر به بررسی موفقیت آمیز سیستم کنترل پرواز این شرکت در پرواز گردید.
Archer می گوید که با یک کمپین آزمایشی پرواز گسترده در سال 2022 و پس از آن پیش خواهد رفت.
در ماه نوامبر، تیم آزمایش پرواز اختصاصی Archer، متشکل از متخصصان تست پرواز، باتری، نیروی محرکه، کنترل پرواز، نرم‌افزار و (avionics علم و فناوری توسعه و استفاده از وسایل الکتریکی و الکترونیکی در هوانوردی)، از مقر این شرکت در Palo Alto به یک مرکز آزمایش پرواز جدید نقل مکان کردند تا برای این نقطه عطف آماده شوند. طی دو ماه گذشته، این تیم بر روی آزمایش زمینی متمرکز شده است تا هواپیما را برای اولین پرواز موفق شناور آماده کند، و همچنین اطمینان حاصل کند که استانداردهای اداره هوانوردی فدرال (FAA یا Federal Aviation Administration) برای صدور گواهینامه قابلیت پرواز را برآورده می کند.

پس از انجام یک آزمایش بدون اتصال، که طی آن تیم Archer تأیید کرد که کل سیستم پیشرانه و کنترل پرواز به درستی کار می کند، تیم آزمایش پرواز هواپیما را برای اولین پرواز خود تأیید کرد.
Brett Adcock ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Archer ، می گوید: “شش ماه گذشته سفری باورنکردنی بوده است، از رونمایی از نمونه اولیه تا تماشای اولین پرواز آن. ساخت یک شرکت پیشرو eVTOL و آموزش عمومی در مورد جایگزین های حمل و نقل پاک، در خور تحسین بوده است. [این یک] نقطه عطف برای Archer و آینده سفرهای هوایی است. من به این تیم استثنایی افتخار می کنم.”
پس از گسترش و قطعیت حالت شناوری در ارتفاع ثابت ، تیم توسعه اقدامات بعدی را آغاز خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که Maker می‌تواند از حالت شناور به پرواز رو به جلو حرکت کند.
در حالی که Archer پروازهای آزمایشی Maker را گسترش می دهد، همچنین قصد دارد از هواپیمای آزمایشی و چهار صندلی خود در سال 2023 رونمایی کند.

Adam Goldstein یکی از بنیان گذاران Archer میگوید “هر چیزی که امسال به دست آوردیم، هر موفقیت و مشارکتی که حاصل شد، همه یک هدف در ذهن داشتند: توسعه یک هواپیما و یک اکوسیستم UAM که بتواند مسافت سفرهای درون شهری و چهره آن را تغییر دهد. با تکمیل اولین پرواز شناور ما، یک گام بزرگ ما را به این هدف نزدیک‌تر کرده و ثابت میکند‌ که Archer می‌تواند بدون به خطر انداختن ایمنی یا کیفیت، با سرعت بالایی کار کند. تیم ما آماده است تا این سرعت را ادامه دهد زیرا ما برای راه‌اندازی سرویس اشتراک‌گذاری هوایی در اواخر سال 2024 کار می‌کنیم.”

 

برگردان: مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا