اخبار

اختصاصی بسپار/ استفاده از نانو گرافن شرکت AGM در پوشش های پایه آب ضدخوردگی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Applied Graphene Materials (AGM) که تولید کننده دیسپرسیون های نانو گرافن می باشد اعلام کرد که اخیرا پتنتی با شماره UK Patent No. GB2585648 را منتشر کرده است.

این پتنت در مورد کاربرد graphene nanoplatelets در پوشش های ضد خوردگی پایه آب می باشد. graphene nanoplatelets دارای خواص سدگری بسیار بالایی می باشد و حفاظت خوردگی رنگ های پایه حلالی را بهبود می دهد. استفاده از گرافن در پوشش های پایه آب همواره با مشکلاتی همراه بوده است زیرا تولید دیسپرسیون پایدار جهت سامانه های پایه آب کار دشواری می باشد. دیسپرسیون های پایه آب شرکت AGM مقاومت در برابر خوردگی در این سامانه ها را افزایش می دهند. این فناوری تولیدکنندگان را قادر می سازد تا بتوانند سامانه های پرایمر مناسب برای خوردگی C3 یا C4 (طبق استاندارد ISO 12944 ) تولید کنند.

این گروه خوردگی شامل اتمسفر صنعتی، اتمسفر شهری، محیط های با آلودگی متوسط دی اکسید سولفور و مناطق ساحلی با میزان نمک کم تا متوسط می شود. به گفته Adrian Potts رئیس اجرایی AGM ، هزینه های جهانی خوردگی بسیار بالا می باشد. در حال حاضر در صنایع پوشش ها فشار زیادی جهت کاهش وابستگی به ترکیبات آلی فرار (VOC) خطرناک وجود دارد. حرکت بسوی فناوری های پایه آب هدف اصلی در بازار پوشش های حفاظتی می باشد. غلبه بر مشکلات دیسپرسیون گرافن در آب توسط محققان AGM ، گام بلندی جهت تولید پوشش های ضد خوردگی پایه آب می باشد. استفاده از نانو گرافن در سامانه های پایه آب اختلاف عملکرد ضد خوردگی در سامانه های پایه حلال و پایه آب را به حداقل می رساند و روش مناسبی برای تولید پوشش های ضد خوردگی پایه آب با عملکرد بالا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا