اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ اعلام برندگان نوآوری پایداری 2023 از سوی انجمن PLASTICS

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر برندگان جوایز نوآوری پایداری توسط انجمن صنعت پلاستیک (PLASTICS) معرفی شدند. این برنامه نوآوری‌ها در تولید پلاستیک را که مزایای زیست محیطی در طراحی، مواد و مدیریت پایان عمر ایجاد می‌کند، به رسمیت می‌شناسد.

پنج بخش و برندگان به شرح زیر است:
1.نوآوری پایدار در طراحی
Avient Corp جایزه طراحی را برای سرویس پیش‌بینی رنگ (CPS) دریافت کرد. این اولین ابزار دیجیتالی در نوع خود است که می‌تواند امکانات یا محدودیت‌های رنگی انواع خاصی از رزین‌های بازیافتی پس از مصرف را قبل از آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان دهد. این امر می‌تواند به کوتاه شدن زمان عرضه طیف محصولات جدید کمک کند و امکان بررسی سریع و قابل اعتماد را قبل از شروع توسعه نمونه فراهم می‌کند و فرآیند تصمیم گیری کلی را برای صاحبان برند ساده می‌کند.

L’Oréal غول لوازم آرایشی اولین استفاده کننده از ابزار CPS بود که از آن برای راه اندازی جهانی خط Redken خود در سال 2022 استفاده کرد. این شرکت رنگ‌های ثابتی را در درجات مختلف PCR در سال به دست آورد.

2.نوآوری پایدار در مواد
Envision Plastics جایزه مواد EcoPrime Fit for Food Contact با پلی اتیلن با چگالی بالا و رزین‌های بازیافتی پس از مصرف پلی پروپیلن را دریافت کرد. EcoPrime از ظروف پس از مصرف ساخته شده است که اولین بار به عنوان بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفت. فرآیند پس از اکستروژن، و فرآیند تبخیر زدایی بدون مواد شیمیایی ثبت اختراع شده متعلق به شرکت Envision Plastics رزین‌های بازیافتی را ضد عفونی و تمیز می‌کند و استفاده‌ی مجدد از آن را در تماس مستقیم با غذا ایمن می‌کند.

3.نوآوری پایدار در پایان عمر
فناوری Exxtend ExxonMobil برای بازیافت پیشرفته جایزه پایان عمر را از آن خود کرد. این فناوری زباله‌های پلاستیکی را که بازیافت مکانیکی آن‌ها دشوار است، به مواد اولیه مورد استفاده برای تولید پلاستیک با کیفیت جدید و سایر محصولات ارزشمند تجزیه می‌کند.
ExxonMobil یکی از بزرگترین تاسیسات بازیافت پلاستیک پیشرفته را در آمریکای شمالی توسعه داده است. اکسون موبیل از طریق مقیاس‌پذیری این فناوری در سراسر جهان، امکان بازیافت طیف وسیع‌تری از زباله‌های پلاستیکی را فراهم می‌کند و به پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مشتریان برای اقتصاد چرخشی پلاستیک کمک می‌کند.

4.انتخاب مردم
Solvay برنده جایزه انتخاب مردم برای Amodel Bios PPA است. Amodel یک PPA زنجیره بلند با منبع زیستی جزئی است و از مواد زیستی غیرخوراکی ساخته شده است که با استفاده از 100٪ برق تجدید پذیر تولید می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود که PPA Amodel Bios Solvay کمترین نقش گرمایش جهانی را در بین تمام رزین‌های PPA داشته باشد. این ماده برای کاربردهای خودرو و الکترونیک مناسب است.

5.رهبری در نوآوری پایداری
جایزه رهبری به شرکتی اعطا می‌شود که بهترین امتیاز کلی را در سه دسته کسب کند. برنده امسال Amcor Rigid Packaging بود که سه نوآوری ارائه کرد:
• فناوری پایان به سبک کوانتومی که یک فرآیند دو مرحله‌ای است و مواد غیرضروری را حذف می‌کند. برای مثال حذف بیش از 50 درصد وزن در روکش یک بطری PET.
• فناوری PowerPost Lightweighting به عنوان پیشرفته ترین فناوری سبک وزن که برای نوشیدنی‌های گرم توصیف می‌شود. این فناوری منجر به تولید بطری‌های کاملا قابل بازیافت می‌شود که تا 30٪ سبک تر است و می‌تواند با مواد بازیافتی تا 100٪ ساخته شود.
• تولید بطری پپسی 2.5 لیتری PET قابل برگشت، قابل استفاده مجدد و قابل پر کردن مجدد با مشارکت GEEP که توسط بطری‌ساز انحصاری PepsiCo در مکزیک ساخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا