اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ افزایش مقاومت به شعله‌ی کفپوش‌های بیمارستانی با استفاده از محصول جدید بساپلیمر

بسپار/ایران پلیمر لاک محافظ BASADUR® E401، لاک شفاف دو جزئی بساپلیمر برپایه‌ی رزین اپوکسی است که به عنوان لایه‌ی نهایی سیستم کفپوش رزینی اجرا می‌شود.
این محصول پس از تکمیل واکنش پخت محیطی با ایجاد اتصالات عرضی ضمن ایجاد سختی و مقاومت سایشی بالا، با داشتن مقاومت به شعله‌ی بالا از سیستم کفپوش در برابر شعله‌ی مستقیم محافظت می کند.

بر اساس نتایج آزمون استاندارد ارزیابی رنگ‌های ضد حریق به شماره‌ی ASTM D3806، سیستم کفپوش دارای لایه‌ی محافظ BASADUR® E401 در معرض شعله‌ی مستقیم بعد از 129 ثانیه در مقابل شعله مقاومت و سپس دود ملایمی از خود منتشر کرد و در طول مدت آزمون شعله ور نشد. این در حالی است که نمونه‌ی فاقد لاک محافظ پس از 62 ثانیه مقاومت در برابر شعله‌ی مستقیم، شروع به انتشار دود شدید کرده و پس از آن شعله ور شد.

همچنین نمونه‌ی کفپوش از جنس PVC بعد از حدود 58 ثانیه مقاومت در برابر شعله، شروع به انتشار دود کرد، بعد از 85 ثانیه شعله ور شد و آتش گرفت.

(نمونه سمت راست دارای لاک محافظ بساپلیمر و پس از آزمون شعله در مقابل نمونه سمت چپ بدون لاک)

پوشش کف اپوکسی ضدشعله‌ی بساپلیمر، همچنین در برابر خط و خراش سطحی ناشی از ترافیک، رفت و آمد وسایل چرخدار و… مقاومت بالایی دارد. از جمله کاربری‌های اصلی این محصول با توجه به افزایش ایمنی ساختمان در کنار ایجاد خواص بهداشتی مطلوب استفاده از آن به عنوان کفپوش‌های بیمارستانی است.

کفپوش‌های بیمارستانی بساپلیمر تا کنون برای بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نظیر بیمارستان شهدای کرمانشاه، بیمارستان آتیه همدان، بیمارستان فیروزآبادی، بیمارستان شهید اکبرآبادی، بیمارستان شهیدبهشتی شیراز، بیمارستان دکتر غرضی ملایر، بیمارستان تهران و… تولید و استفاده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا