اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ الاستومرهای TPA جدید Evonik برای چاپ سه بعدی SLS

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر Evonik مجموعه‌ی مواد کشایند (Elastomer) خود را برای فناوری‌های چاپ سه بعدی همجوشی بستر پودری (powder bed fusion) با INFINAM TPA 4006 P توسعه داده است.

خواص و ویژگی‌های پودر کشایند جدید

گونه‌ی جدید، پودر کشایند PA12 است که از دو بخش پلی آمید 12 و نرم کننده تشکیل شده است. شاخصه‌ی این محصول خواص لاستیک مانند و مقاومت ضربه‌ی برجسته است و بنابراین رفتار برگشت پذیر عالی از خود نشان می‌دهد.

کشایند چاپ سه بعدی جدید Evonik دارای ثبات فرآیند بالا و خواص جریان پودر عالی است که این ماده را برای همه‌ی انواع فناوری‌های تَف جوشی لیزری انتخابی (SLS) مناسب می‌سازد.

علاوه بر این، پودر جدید را می‌توان با قابلیت استفاده مجدد 50/50 در کنار مواد بکر تولید کرد.

 

کارایی بالا و کاربرد گسترده

قطعات چاپ سه بعدی با INFINAM TPA 4006 P وضوح عالی سطح و ویژگی‌های جزئی را خواهند داشت و همچنین دوام فوق‌العاده‌ای را در محدوده‌ی دمایی وسیع 40-90 درجه سلسیوس دارند.

TPA برای چندین دهه به عنوان ماده‌ی انتخابی برای انواع کاربردهای کالاهای مصرفی مانند کفش استفاده شده است. علاوه بر این، مواد پودری نیز به طور ایده آل برای ساخت قطعات پلاستیکی کاربردی سه بعدی با فناوری پیشرفته، هم برای نمونه‌های اولیه و هم برای محصولات سری مناسب است.

 

طیف گسترده ای از مواد کشایند برای چاپ سه بعدی

طیف وسیعی از مواد چاپ کشایند Evonik شامل دو نوع پودر – یعنی آمید گرمانرم INFINAM TPA و کوپلی استر گرمانرم INFINAM TPC برای فناوری‌های چاپ سه بعدی همجوشی بستر پودری تولید شده است.

همچنین یکی دیگر از رزین‌های نوربسپار (Photopolymer) لاستیک مانند – INFINAM FL، برای چاپ سه بعدی با پخت نوری، مجموعه مواد کشایند این شرکت را برای چاپ سه بعدی صنعتی تکمیل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا