اخبار

اختصاصی بسپار/ بسپار تأیید شده برای حفاظت حرارتی باتری خودروهای الکتریکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر SABIC به عنوان یک رهبر جهانی در صنعت شیمیایی، اعلام کرد که رزین STAMAX™ 30YH570 این شرکت نشان تایید شده UL را از آزمایشگاه Underwriters دریافت کرده است.

این رزین هم بسپار (کوپلیمر)  30 درصدی تقویت‌شده با الیاف شیشه است و محصولی برجسته به شمار می‌آید که تحت ابتکار عمل برق‌سازی BLUEHERO™ توسط این شرکت ارائه می‌شود. همچنین اولین بسپار مورد استفاده در سامانه‌های باتری خودروهای الکتریکی (EV) است که تأیید UL را برای ادعاهای خود در رابطه با عملکرد حرارتی و مکانیکی دریافت کرده است. تأیید UL، بر اساس ارزیابی عینی و علمی، می‌تواند به مشتریان اطمینان بالایی در عملکرد تاخیر شعله ی این محصول بدهد.

اکثریت قریب به اتفاق باتری‌های EV در طول عمر مفید خود بدون مشکل کار می‌کنند. اگرچه حوادث ناشی از گرما بسیار نادر است، صنعت خودروسازی ایمن به شدت بر اطمینان از طراحی و عملکرد سامانه‌های باتری EV با تاخیر در گسترش آتش در خارج از بسته باتری متمرکز است تا زمان در دسترس برای خروج از خودرو را تا جای ممکن طولانی‌تر ‌کند. یکی از ملاحظات کلیدی، انتخاب و استقرار مناسب مواد حفاظتی در برابر آتش است که برای اجزای بسته باتری از جمله محفظه‌ها و پوشش‌ها، سینی‌ها، موانع حرارتی که سلول‌ها را مجزا می‌کنند و غیره استفاده می‌شود.

به گفته مدیر بازاریابی جهانی خودرو SABIC تأیید UL برای حفاظت حرارتی رزین STAMAX 30YH570 نقطه عطفی در توسعه مواد بسپاری این شرکت برای سامانه‌های باتری EV امروزی است که به سرعت در حال توسعه و پیشرفت هستند. این شناخت نه تنها بر عملکرد استثنایی و ویژگی‌های ایمنی بسپار تولید شده تأکید می‌کند، بلکه نشان می‌دهد SABIC با ارائه راه حل‌های پلاستیکی مقرون به صرفه و سبک به پیشرفت فناوری EV کمک می‌کند.

آزمون UL 2596 برای عملکرد حرارتی و مکانیکی مواد محفظه باتری، نشان داد که رزین STAMAX 30YH570 در برابر فشار جعبه داخلی 250 کیلو پاسکال و دمای جعبه داخلی 420 درجه سلسیوس مقاومت می‌کند. از دیگر خواص کلیدی این محصول می‌توان به سختی و استحکام بالا و فرآورش آسان اشاره کرد.
تأیید UL نشان دهنده ی پیشرفت مداوم SABIC تحت ابتکار BLUEHERO در نشان دادن مزایای عملکردی مواد گرما نرم نسبت به فولاد و سایر فلزات قدیمی برای بسته‌های باتری است. این مزایا شامل کاهش وزن و هزینه، افزایش یکپارچگی عملکردی و افزایش عایق الکتریکی و حرارتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا