اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ اولین بطری‌های نوشیدنی ساخته شده از PET صد درصد بازیافتی توسط PEPSI روانه بازار شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر نوشیدنی‌های Suntory PepsiCo تایلند در بطری‌های تماماً ساخته شده از پلی اتیلن ترفتالات بازیافتی (rPET) تا آوریل 2023 در بازار در دسترس خواهند بود. Suntory PepsiCo تایلند و PMCU به عنوان برند برتری که به محیط زیست اهمیت می‌دهند، کار خود را با طراحی منحصر به فرد در مجموعه بطری‌های PET تا دسامبر 2023 آغاز خواهند کرد.

این شرکت‌ها همچنین با ENVICCO تولید کننده‌ی رزین‌های پلاستیکی بازیافتی که در توسعه بازیافت بطری به بطری و اقتصاد دایره‌ای مورد تایید سازمان غذا و داروی تایلند است، نیز همکاری کرده اند.

Suntory PepsiCo Beverage (تایلند)، به عنوان تولید کننده و توزیع کننده نوشیدنی تحت برندهای Suntory و PepsiCo در تایلند، در حال ترویج مدیریت بسته بندی پایدار و طراحی بسته بندی سازگار با محیط زیست با استفاده از بطری‌های PET است. بطری‌های بازیافتی rPET یکی از مگاترندها در بسته بندی پایدار است که شرکت‌های جهانی در حال حاضر روی آن تمرکز کرده اند. در تایلند، وزارت بهداشت عمومی استفاده از rPET را برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی تحت استانداردهای ایمنی تعیین شده توسط FDA مجاز کرده است. بطری‌های 550 میلی‌لیتری این شرکت برای نوشابه پپسی معمولی و بدون قند در بطری‌های rPET قرار است در ماه آوریل عرضه شوند. دیگر محصولات Suntory PepsiCo تایلند که این مرحله را طی می‌کند چای آماده اولانگ است. علاوه بر این، بسته‌بندی بازیافتی جدید پپسی، برچسب «پپسی 100% بازیافت شده» را نیز روی خود دارد تا به مصرف‌کنندگان در مورد ابتکار رسمی این شرکت در خصوص بسته‌بندی rPET اطلاع دهد.

ایمنی و کیفیت بسته‌بندی‌هایی که از PET بازیافتی پس از مصرف ساخته می‌شوند، از استاندارد بالایی برخوردار است. فرآیندهای تولید آن دارای استاندارد عملیاتی اروپایی برای تولید رزین با نام تجاری “InnoEco” است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (USFDA) نیز تایید شده است و می‌تواند برای تولید بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده شود و به مصرف کنندگان در مورد رزین‌های بازیافتی با کیفیت غذایی برای پپسی اطمینان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا