اخبار

اختصاصی بسپار/ اولین کارخانه بازیافت زیستی PET در جهان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر CARBIOS در پیشرفت چشمگیری برای مدیریت مواد پایدار به عنوان شرکت پیشرو در توسعه و صنعتی‌سازی فناوری‌های زیست شناختی با De Smet Engineers & Contractors (DSEC) که به خاطر خدمات مهندسی و ساخت و ساز شهرت دارد، همکاری کرده است. هدف از این همکاری راه اندازی اولین کارخانه بازیافت زیستی PET در دنیا در Longlaville فرانسه است که قرار است تا سال 2025 به بهره برداری برسد.

راه حل پیشگام برای ضایعات PET
تاسیسات تجاری افتتاحی CARBIOS نشان دهنده ی گامی حیاتی در جهت مبارزه با آلودگی پلاستیکی است که راه حلی در مقیاس صنعتی برای بسپارش آنزیمی پسماندهایی از جنس PET ارائه می دهد. این فرآیند اقتصاد چرخشی را برای پلاستیک و منسوجات توسعه می دهد و نیاز فوری به شیوه های مدیریت زباله ی پایدار را برطرف می کند.
بیش از 70 کارشناس از De Smet از نزدیک با CARBIOS کار خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که پروژه به جدول زمانی، بودجه و استانداردهای بالای کیفیت، ایمنی، بهداشت و مراقبت از محیط زیست پایبند است.
ساخت و ساز کارخانه در حال حاضر با پیشرفت در برنامه های خود در حال انجام است که نشان دهنده ی اثربخشی مشارکت و تعهد به پایداری زیست محیطی است.

درباره کارخانه بازیافت زیستی
تسهیلات CARBIOS صحنه ی بازی را در بازیافت PET تغییر داده است به این صورت که چرخش مواد PET را امکان‌پذیر می‌کند و راه‌حلی کارآمد برای تولیدکنندگان PET، شرکت‌های مدیریت زباله، نهادهای عمومی و برندها برای برآورده کردن الزامات نظارتی و اهداف پایداری ارائه می‌دهد. از قابلیت های این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ظرفیت: فرآورش 50000 تن زباله PET پس از مصرف در سال.
• ایجاد شغل: ایجاد 150 شغل مستقیم و غیر مستقیم در منطقه.
• تأثیر پایداری: استفاده از ضایعات کم ارزش قبلی مانند بطری های PET رنگی، سینی های مواد غذایی و منسوجات.
CARBIOS در اکتبر 2023، برای مجوزهای لازم اقدام کرد و مجوز ها را را به طور رسمی از Indorama Ventures در فوریه 2024 گرفت. نقطه ی عطف این پروژه، پیشبرد اصول اقتصاد چرخشی در صنایع پلاستیک و نساجی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا