اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ اکریلیک های پایه آب جدید برای پوشش های چوب

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Zschimmer & Schwarz یکی از شرکت های بزرگ تامین کننده مواد شیمیایی کمکی و مواد شیمیایی ویژه می باشد و دفتر مرکزی آن در Lahnstein واقع در نزدیکی Koblenz آلمان قرار دارد. بخش رنگ ها و پوشش های این شرکت اخیرا رزین های اکریلیک پایه آب جدیدی جهت استفاده در پوشش های چوب و سایر پوشش ها معرفی کرده است. محصولات جدید در کارخانه های اروپا، امریکای شمالی و آسیا تولید می شوند.

Zschimmer & Schwarz Interpolymer با راه اندازی این خط جدید موقعیت خود را در بخش پلیمر ها استحکام بخشیده است. این خط جدید با استفاده از جدید ترین و پیشرفته ترین فناوری ها تاسیس شده است. از جمله این محصولات جدید می توان به پلیمر های خود شبکه ای شونده اشاره کرد که در دمای اتاق بطور کامل سخت می شوند و هیچ محدودیتی در پایداری انبارداری در آنها وجود ندارد. این محصولات شامل پلیمر های کاتیونیک و همچنین رزین های محلول جهت بهبود تر کنندگی، دیسپرسیون و چسبندگی می شوند. در این محصولات جدید از فناوری multiphase استفاده شده است و دو نوع مختلف از پلیمر در یک شبکه پلیمری قرار داده شده است. این فناوری اجازه می دهد تا بتوان پلیمری با ترکیب خواص دو پلیمر و خواص فیزیکی بهبود یافته تولید کرد.

سختی بسیار خوب و مقاومت شیمیایی بالا به همراه دمای تشکیل فیلم متوسط از مزایای ایجاد شده جهت پوشش های چوب می باشد. در نتیجه نیاز به امولسیفایر حذف می شود. بنابراین بعضی از این محصولات برای کاربرد هایی که در تماس غیر مستقیم با مواد غذایی هستند، با استاندارد های FDA و Swiss Ordinance مطابقت دارند. فناوری IPN (interpenetrating polymer network) شرکت Zschimmer، دو ساختار یونی مختلف را در یک شبکه پلیمری یکسان و با pH خنثی در کنار هم قرار می دهد. این پلیمر ها به دلیل وجود عاملیت های کاتیونی دارای خواص بلوکه کنندگی عالی لکه ها، تانین ها و مواد رنگزا می باشند. همچنین از آنجا که پلیمر در کل دارای رفتار آنیونیک می باشد در این پلیمر ها مشکلات ناسازگاری که در پلیمر های کاتیونی متداول وجود دارد، ایجاد نمی شود و می توان پوشش را مانند یک پلیمر آنیونیک فرموله کرد. همچنین چسبندگی به زیرآیند های مختلف شامل آلومینیوم، PVC و چوب بهبود می یابد. فناوری جدید دیگر شرکت، اکریلیک های خود مات شونده با شفافیت بالا می باشد. Zschimmer با استفاده از فناوری انحصاری خود پلیمر های اکریلاتی تولید کرده است که بصورت ذاتی مات می باشند.

پس از خشک شدن یک فیلم با براقیت پایین، انعطاف پذیری بالا و پایداری عالی تشکیل می شود. این فناوری، چسبندگی عالی بر روی انواع مختلف زیرآیند ها ایجاد می کند. برخلاف مات کننده های متداول، این پلیمر مات دارای شفافیت عالی می باشد. این پلیمر یک مات کننده مایع نمی باشد بلکه یک بایندر مات می باشد و در فرمولاسیون رنگ های پایه آب می تواند جایگزین بایندر گردد. این پلیمر می تواند به تنهایی یا در ترکیب با پلی اورتان ها استفاده شود. زمان و هزینه کارگر برای دیسپرس کردن مات کننده بطور کامل حذف می گردد و فرمولاسیون ساده تر، پایدار تر و اقتصادی تر می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا