اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ایجاد ارزش افزوده و بهبود پایداری با بسته بندی های سفارشی

بسپار/ایران پلیمر بسته بندی سفارشی اغلب به عنوان جایگزین پرهزینه تری برای بسته بندی استاندارد در نظر گرفته می شود. در واقع مشتریان می توانند حجم بالایی از بسته بندی های پلاستیکی اولیه را با هزینه کمتری نسبت به بسته بندی های سفارشی خریداری کنند. اما وقتی با شریک بسته بندی با شبکه های قوی و چندین دهه تجربه کار کنید، تفاوت قیمت کمتر از آن چیزی است که تصور خواهید کرد.
بازار جهانی بسته‌بندی سفارشی با پیش‌بینی رشد سالانه 5.28 درصدی تا سال 2023، نسبت به صنعت بسته بندی استاندارد با رشد 3.94 درصدی روند رشد سریع تری خواهد داشت و این امر ارزش تولیدات سفارشی را نسبت به بسته‌بندی استاندارد برجسته می‌کند. در زمانی که همه برندها به سختی برای شناخته شدن در بین انبوه محصولات تلاش می کنند، هر چیزی که بتواند به خاص شدن محصول یک کسب و کار کمک کند، ارزش بررسی دارد.
تمایزی که هم مقرون به صرفه و هم پایدار باشد، ارزش دوچندان خواهد داشت. به ویژه زمانی که ارزش افزوده ی برند در هزینه ی بسته بندی ادغام شود. در ادامه مصاحبه ای در مورد بسته بندی سفارشی به عنوان بخش گمشده و توسعه بسته بندی سفارشی با درک گری، مدیر فروش Pont Packaging BV در ایرلند خواهیم داشت. Pont با شبکه ای تشکیل شده از 14 مرکز در سال 1906 در هلند تاسیس شد و از آن زمان تاکنون در زمینه بسته بندی شیشه ای و پلاستیکی سفارشی و استاندارد برای صنایع غذایی، نوشیدنی، مراقبت شخصی، VMS و مراقبت از حیوانات خانگی تخصص دارد.
گری می‌گوید: «من در تمام دوران حرفه‌ای خود، بیش از 30 سال، در صنعت بسته‌بندی کار کرده‌ام، اما تنها دو شغل داشته‌ام. در هشت سال گذشته، من مسئولیت فروش Pont Packaging BV را در ایرلند بر عهده داشتم که یک شرکت شریک بسته بندی شیشه و پلاستیک در سراسر اروپا است. من فکر می کنم بسته بندی یک اره ی منبت کاری است که برای استفاده از آن به تخصص مناسب نیاز داریم. صرف نظر از تدارکات و تحویل سفارشی سازی، عناصر زیادی در ایجاد بسته بندی مناسب و خاص وجود دارد، از جنبه تحقیق و توسعه و قوانین مربوطه گرفته تا مواد مورد استفاده و ویژگی های دیگر. برای به کار بردن بسیاری از بسته بندی های سفارشی برای برندهای کوچک و متوسط منطقی نیست که این همه تخصص را برای تولید به کار بگیرند. شرکت Pont دقیقا این اره ی حرفه ای یعنی تخصص های مورد نیاز را در جایی که لازم است به کار می گیرد تا شرکت های مختلف با فراهم کردن این امکانات و هزینه های گزاف درگیر نباشند.

رویکرد عاقلانه برای ایجاد ارزش افزوده
برندهای کوچک تا متوسط صنعتگران، صنایع دستی و لوکس به طور ویژه می توانند از بسته بندی سفارشی که از طریق همکاری نزدیک با یک شریک بسته بندی تهیه می شود، ارزش افزوده کسب کنند. رقابت برای این برندها، اغلب بدون بودجه بازاریابی نزدیک به برندهای بزرگتر و تقریباً بدون تیم های بزرگ توسعه محصول، بسیار سخت است.
گری در مورد توانایی Pont برای توسعه راه‌حل‌های بسته‌بندی سفارشی می گوید: «من به عنوان بخشی از کار با Pont با کنجکاوی اقدام به مشاوره می کنم. مشاوره ای که هیچ هزینه ای ندارد. من یک نگرش کاملاً عقلانی نسبت به ارزش افزوده برای مشتریان خود دارم. با گوش دادن به نیازها و چالش های فعلی آن ها، می توانم آن ها را با دقت به بهترین راه برای تحویل بسته بندی خود با قیمت، زمان و حجم مورد نیازشان راهنمایی کنم.»
با توجه به اینکه بسته بندی یک عنصر مهم در تولید و عرضه ی محصول به بازار است، نقش کلیدی در جلب توجه مشتریان خواهد داشت. گری عنوان می کند: «یکی از راه‌های مورد علاقه من در ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان، همکاری با یکدیگر برای ایجاد بسته‌بندی سفارشی است که نماد نام تجاری آن‌ها در قفسه ها یا فروشگاه های مجازی باشد و از اعتبار محصول آن ها کاملاً محافظت کند. من همیشه از میزان تلاش مشتریانمان برای توسعه محصولات خود تحت تأثیر قرار می‌گیرم. من و همکارانم با مشتریان در مورد قیمت محصولشان، جایی که فروخته می شود، نحوه حمل و نقل آن صحبت می کنیم تا از همان ابتدا کل فرآیند را درک کنیم.»
بخش مهمی از این فرآیند، قوانین ملی و اتحادیه اروپا در مورد پایداری بسته‌بندی است که زمان اعمال آن به سرعت در حال نزدیک شدن است و همانطور که گری به وضوح بیان می‌کند، «چه ما بخواهیم چه نخواهیم» بر همه تأثیر خواهد گذاشت. عنصر پایداری دیگر فقط برای برندهای آینده نگر یا برای شرکت های جهانی که تولید خود را استاندارد کرده اند نیست، بلکه به همه ی کسانی که در بسته بندی دست دارند، مربوط می شود.
گری خاطرنشان می‌کند: «سفارشی‌سازی بسته‌بندی در حال حاضر به‌عنوان راهی برای برندها برای متمایز کردن محصولاتشان در قفسه ها، مورد استقبال قرار گرفته است. اما پایداری مسأله ی دیگری برای ایجاد موقعیت های منحصربه‌فرد است. برندها می‌توانند از Pont برای یافتن راه‌های مقرون‌به‌صرفه و عملی برای ادغام پایداری در بسته‌بندی محصولاتشان استفاده کنند. حرکت به سمت پایداری منطقی است تا پیش از آنکه قوانین سختگیرانه اعمال شوند و بدون اینکه منتظر بمانیم تا زمانی فرا برسد که چاره‌ای وجود نداشته باشد، راه حل درست را پیش بگیریم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا