اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ایرباس مرکزی را برای فناوری های هیدروژن و انتشار آلاینده صفر راه اندازی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر ایرباس (Filton ، بریتانیا) در 25 ماه می گزارش داد که با راه اندازی مرکز توسعه انتشار آلاینده صفر (Zero Emission Development Centre یا ZEDC) برای فناوری های هیدروژن، حضور خود را در بریتانیا تقویت می کند.
یک اولویت برای ZEDC، توسعه یک سیستم سوخت برودتی است که رقابتی و مقرون به صرفه بوده و برای ورود موفقیت‌آمیز هواپیماهای مسافربری ایرباس ZEROe تا سال 2035 و تسریع مهارت‌ها و دانش بریتانیا در زمینه فناوری‌های پیشرانه هیدروژنی مورد نیاز است.

این مرکز پس از تاسیس مراکز ZEDC در آلمان و فرانسه راه اندازی شده است. ZEDC بریتانیا، به طور خاص، از تعهد اخیر دولت بریتانیا برای تضمین 685 میلیون پوند بودجه به مؤسسه فناوری هوافضا (Aerospace Technology Institute یا ATI) طی سه سال آینده برای حمایت از توسعه کربن صفر و آلایندگی بسیار کم در فن آوری های هواپیما بهره خواهد برد.

Sabine Klauke ، مدیر ارشد فنی ایرباس میگوید: “تاسیس ZEDC در بریتانیا قابلیت‌های صنعتی داخلی ایرباس را برای طراحی، توسعه، آزمایش و ساخت مخازن ذخیره هیدروژن برودتی و سیستم‌های مرتبط برای پروژه ZEROe در چهار کشور اصلی ایرباس گسترش می‌دهد”.
“این، همراه با مشارکت با مؤسسه فناوری هوافضا یا ATI، به ما امکان می دهد تا از تخصص مربوطه خود برای درک پتانسیل فناوری هیدروژن برای حمایت از کربن زدایی در صنعت هوانوردی استفاده کنیم.”
توسعه فناوری در مرکز ZEDC جدید بریتانیا، که در Filton، واقع در بریستول مستقر است، از قبل آغاز شده و قابلیت های کامل محصول از اجزا تا کل سیستم و تست برودتی را پوشش می دهد.
توسعه سیستم‌های سوخت انتها به انتها یا end-to-end ، که به عنوان تخصص ایرباس در بریتانیا گزارش شده است، یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌هایی است که برای عملکرد یک هواپیمای هیدروژنی آینده بسیار مهم میباشد.

مرکز ZEDC مکمل تحقیقات و فناوری موجود ایرباس در بریتانیا و همچنین کار بر روی مخازن هیدروژن مایع برودتی است که در ZEDCهای موجود ایرباس در مادرید-اسپانیا، Stade – المان، (فناوری ساختارهای کامپوزیتی) و در نانت – فرانسه و برمن – آلمان (فناوری ساختار های فلزی)در حال انجام است.
انتظار می‌رود تمامی هواپیماهای ایرباس ZEDC با اولین مخزن هیدروژن برودتی کاربردی در طول سال 2023 و با شروع آزمایش پرواز در سال 2026، کاملاً عملیاتی و آماده آزمایش زمینی باشند.

برگردان : مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا