اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ این قطعه پلیمری تمامی علائم حیاتی را ثبت می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر یک عنصر کلیدی که اخیرا در سلامت دیجیتالی رونق پیدا کرده است، پیشرفت در حسگرهای پوشیدنی است که علائم حیاتی را نمایش می دهد و بلافاصله برای بررسی فوری به مراکز پیشرفته درمانی ارسال می کند. این اطلاعات در پایگاه داده ها جهت آنالیز و بررسی ذخیره می شوند.

Vivalink که یک تولیدکننده سخت افزار و نرم افزار سلامت دیجیتال است، یک حسگر پوشیدنی پلیمری را توسعه داده که می تواند علائم حیاتی (ضربان قلب، سرعت تنفس، دمای بدن و فشار خون) را در یک قطعه کوچک به اندازه بانداژ جمع آوری کند. این قطعه چند وجهی از مدارهای الکتریکی پیشرفته ای استفاده می کند که به طور سریع و دقیق علائم حیاتی را اندازه گیری و به برنامه های کلینیکی ارسال می کند. حافظه داخلی قطعه، داده ها را هنگام قطع شبکه می گیرد و پس از برقراری مجدد انصالات شبکه، داده ها را مطابقت می دهد.

Jing Li از Vivalink در یک کنفرانس به Design news گفته است که ساخت دستگاهی که توانایی سنجش همه علائم حیاتی به ویژه فشار خون را داشته باشد دشوار بود. یکی از دستگاه هایی که ساخته شده بود از سنسورهای چشمی استفاده می کرد اما این روش نتیجه ثابت نمی داد. ما قادر بودیم که از روش حس الکتریکی که به چرخه قلبی مرتبط است استفاده کنیم. نتایجی که در آزمایش ها به دست آوردیم خوب بود. قابلیت اندازه گیری علائم حیاتی مهم برای کادر درمان مزیت هایی در بررسی بیمار دارد چرا که دیگر نیازی به آوردن دستگاه های جداگانه مثل دستگاه فشار سنج های مرسوم نیست. هدف ما این است که نیاز استفاده از دستگاه های جداگانه را از بین ببریم. ما چیزی ثابت برای اندازه گیری ها می خواستیم.

Li افزود که با قادر بودن در اندازه گیری دقیق و سریع فشار خون، پزشکان متخصص می توانند داروهای لازم را تهیه کنند یا سنجش های دیگر را برای ثابت نگه داشتن سلامت بیمار انجام دهند و در نرم افزار شرکت، داده های پزشکی و اجری رژیم های سلامتی در دسترس است.
طبق گفته Li، حسگر اختراع شده در حال حاضر در مرحله آزمون های اولیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا