اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازار جهانی 15 میلیارد دلاری کشایند سیلیکونی تا سال 2032

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر طبق پیش بینی Future Market Insights، تقاضای جهانی برای کشایندهای سیلیکونی (silicon elastomers) رشد سالانه 10.3 درصدی را تجربه می کند و تا سال 2032 به ارزش 15.29 میلیارد دلار می رسد. این رشد در درجه اول ناشی از افزایش هزینه ی لاستیک های طبیعی است که باعث افزایش پذیرش لاستیک های مصنوعی در بازار کشایندهای سیلیکونی شده است. با دور شدن صنایع از لاستیک‌های طبیعی به دلیل قیمت‌های بالا، کشایندهای سیلیکونی به ویژه در بخش صنعتی جذابیت پیدا کرده‌اند.

دوام کشایندهای سیلیکونی به پذیرش گسترده ی آن ها در بین تولید کنندگان کمک می کند. علاوه بر کاربردهای داخلی، کشایندهای سیلیکونی در محصولات پزشکی کاربرد پیدا کرده اند که از زیست سازگاری و سمیت کم آن ها بهره مند می شوند و آن ها را برای بخش های مراقبت های بهداشتی و غذایی مناسب می کند.

در حالی که کشایندهای سیلیکونی مستعد فعالیت میکروبی هستند، بازار با تولید سیلیکون ضد میکروبی برای کاربردهای مراقبت های بهداشتی در حال تکامل است. علاوه بر این، ویژگی‌های ترانمایی آن ها باعث افزایش تقاضا در صنعت نوری شده است و افزایش تقاضای صنعت خودرو، راه‌های رشد را بیشتر می‌کند. این روندها در مجموع به آینده ی امیدوارکننده ای برای بازار کشایندهای سیلیکونی با فرصت های متنوع در صنایع مختلف اشاره می کند.

همه گیری جهانی تأثیر منفی بر فرصت های بازار کشایندهای سیلیکونی به طور کلی داشت. بعد از آن افزایش ناگهانی تقاضا برای کشایندهای سیلیکونی از بخش های مختلف به طور چشمگیری قیمت مواد خام و انرژی را افزایش داد. این امر قیمت کلی کشایندهای سیلیکونی را افزایش داده است و بسیاری از تولیدکنندگان عمده کشایندهای سیلیکونی افزایش قیمت را از 10٪ تا 30٪ برای محصولات کشایند سیلیکونی اعلام کرده اند.
آسیا و اقیانوسیه پیشتاز بازار کشایندهای سیلیکونی در سال 2022 بودند که بیش از 51 درصد از درآمد را به خود اختصاص داده اند. انتظار می رود مناطق توسعه یافته مانند آمریکای شمالی و اروپا سهم بازار کشایندهای سیلیکونی را از دست بدهند.
همچنین انتظار می رود صنایع خودرو، ساخت و ساز، مراقبت های بهداشتی، کالاهای مصرفی و برق و الکترونیک در بازارهای در حال توسعه کشایندهای سیلیکونی مانند آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه و آفریقا به سرعت رشد کنند.

نکات کلیدی
بخش محصول لاستیک سیلیکون مایع (LSR) در بازار کشایندهای سیلیکونی پیشتاز است و 61.0٪ از کل درآمد را به خود اختصاص می دهد.
بخش ساخت و ساز در بین کاربردها، پیشتاز بازار کشایندهای سیلیکونی است که بیش از 43.0٪ از کل درآمد را به خود اختصاص می دهد.
آسیا و اقیانوسیه پیشتاز بازار کشایندهای سیلیکونی در سال 2022 است که بیش از 51.0 درصد از درآمد را به خود اختصاص می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا