اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازار پلاستیک های خودرویی تا سال 2030 به 43 میلیارد دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بر اساس گزارش جدید Grand View Research Inc. با توجه به اولویت جایگزینی فلزات معمولی با پلاستیک‌های با کارایی بالا، انتظار  می‌رود که بازار جهانی پلاستیک خودرو تا سال 2030 به 43.44 میلیارد دلار برسد و با نرخ 5.2 درصد از سال 2023 تا 2030 توسعه یابد. ضمناً انتظار  می‌رود صنعت لاستیک رشد بازار را تقویت کند.

دیدگاه‌ها و یافته‌های کلیدی صنعت از این گزارش عبارتند از:

  • ادغام روزافزون سیستم‌های سرگرمی و ارتباطی داخل خودرو، بخش‌های الکترونیک موتور، سیستم‌های ایمنی و کمک راننده پیشرفته، تقاضا برای کاربردهای قطعات الکتریکی را افزایش می‌دهد که به نوبه خود باعث رشد بازار می‌شود.
  • بخش پلی پروپیلن بیشترین سهم درآمدی با بیش از 32 درصد در سال 2022 را به خود اختصاص داده است و انتظار می‌رود که در طول دوره پیش‌بینی شده، پیشتازی خود را حفظ کند.
  • انتظار می‌رود که بخش داخلی به دلیل افزایش استفاده از پلاستیک در قطعات داخلی از جمله روکش صندلی، فرمان و … بزرگ‌ترین سهم را در دوره پیش‌بینی شده داشته باشد.
  • پیش‌بینی می‌شود که بخش محصولات پلی‌یورتان شاهد رشد قابل‌توجهی در طول دوره پیش‌بینی باشد، زیرا ویژگی‌های پلاستیک و لاستیک را با وزن کمتری نسبت به فلزات و سایر مواد پلاستیکی در خود دارد. افزایش تقاضا از سوی صنعت خودرو برای استفاده در تزئینات داخلی و بالشتک صندلی نیز انتظار می‌رود.

در سپتامبر 2021، Adient، پیشگام در سیستم‌های صندلی خودرو، اتحاد راهبردی با Covestro را برای تولید نوعی  پلی‌ال به عنوان یک ماده خودپایدار اعلام کرد که با استفاده از فناوری دی اکسید کربن Covestro ساخته شده است. این ماده در ساخت فوم پلی‌یورتان مورد استفاده به عنوان بالشتک در سیستم‌های صندلی خودرو به کار می‌رود و همچنین به عنوان ماده خام توسط شرکت سوئیسی FoamPartner برای تولید فوم برای قسمت‌های مختلف در داخل خودرو استفاده  می‌شود.

انتظار  می‌رود افزایش کاربرد پلاستیک در مهندسی پیشران از رشد بازار در سال‌های آینده حمایت کند. این به تولید کنندگان کمک می‌کند تا وزن را کاهش دهند و قطعات پیچیده را یکپارچه کنند که در نهایت باعث افزایش عملکرد و بهره وری و صرفه جویی در هزینه می‌شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط DuPont از زمانی که Celanese راخریداری کرده است، میزان کاربرد پلاستیک در هر خودرو تا کنون بین 110 تا 120 کیلوگرم بسته به اندازه موتور و منطقه ی تولید است و سازندگان هنوز در حال بررسی فرصت‌های دیگر برای استفاده از پلاستیک در خودرو‌ها هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا