اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازار پوشش های دریایی در رکود یا رونق؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر به رغم رکود اقتصادی ناشی از همه گیری بیماری کووید 19، فضاهای رشد همچنان وجود دارد.

اثر کووید 19 در سراسر جهان همچنان مشاهده می شود. همانند بسیاری از بازارهای دیگر، پوشش های دریایی نیز متاثر از این همه گیری جهانی است.

این همه گیری بی سابقه و تاسف آور بر هر صنعتی در سراسر جهان تاثیر گذاشته است. به گفته رئیس بازرگانی دریایی شرکت همپل، در نگاهی خاص به صنعت پوشش دریایی، می توان افول در همه بخش  های آن را دریافت.

مدیر عامل آکزونوبل، شرکت پوشش های دریایی، حفاظتی و قایق های بادبانی؛ افزود: مشتریان کشتی سازی ما مجبور بودند به منظور حفظ فعالیت ها، با دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی سازگار شوند، و محدودیت  های سفر، مانع از توانایی مالکان و اپراتورها برای بازرسی کشتی ها و عمل به تعهدات فعالیت های لنگراندازی در حوضچه ی خشک شده است. وی افزود: در نتیجه ی تغییر شرایط اقتصادی، ما همچنین شاهد افزایش تعداد بیشتر کشتی های پهلوگرفته هستیم و این بحران بخصوص بر روی کشتی های تفریحی شدیدا تاثیر داشته است.

پیشنهاد او این است که از این زمان عاقلانه استفاده کنیم. وی گفت: با اینکه بارگیری در برخی بخش ها با تقاضای کمتر روبروست، اما این موقعیت، جهت حفظ تعهدات تعمیر و نگهداری و ارتقا فرصت خوبی است.

مواد خام:

در طول همه گیری بیماری کووید 19، زنجیره های تامین و تهیه مواد اولیه نیز تغییر شکل داده اند. مدیر پوشش های دریایی جهانی PPG افزود: کشورها و بنادر بخصوصی در داخل کشورها به سرعت باز و یا بسته شده اند. اینها همه بر بازار پوشش تاثیر می گذارد. علاوه بر این زنجیره های عرضه مواد اولیه نیز تحت فشار قرار گرفته اند.

وی گفت: ما از صرف تدارکات به تولید و عرضه با رویکرد کاملا مدیریت شده و با کارکرد متقابل تغییر جهت داده ایم. بنابراین تیم ما در ایجاد سازگاری ضروری برآمده از کووید 19، به طور یکپارچه با یکدیگر به کار خود ادامه می دهند. وی افزود، ما در یک سیستم عرضه جهانی فعالیت می کنیم و همانطور که از آکزونوبل برمی آید، تیم های یکپارچه زنجیره عرضه جهانی و منطقه ای ما، مهارت و زیرکی جمعی را برای کاهش ریسک فعالانه و غلبه بر هرگونه محدودیت مواد اولیه در مسیرمان، نشان داده اند.

برگردان: مهندس مطهره کرامتی نیا دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر رنگ

پژوهشگاه رنگ

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 219 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان دی ماه منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو و طاقچه قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا